Chiński start-up AutoFlight z Szanghaju (Ekspansja AutoFlight w USA, 2022-10-05) dostarczył pierwszy autonomiczny samolot eVTOL CaryAll (Hanyang kupuje 12 samolotów eVTOL AutoFlight, 2025-02-15). Odbiorcą jest Heli Chuangxing Intelligent, który ma go wykorzystywać do operacji logistycznych. Według AutoFlight, CarryAll jest pierwszym na świecie samolotem eVTOL o ładowności powyżej jednej tony, zaprojektowanym, wyprodukowanym i dostarczonym w ścisłej zgodności z procedurami zdatności do lotu w lotnictwie cywilnym, co zapewnia mu podstawowe kwalifikacje do oficjalnej eksploatacji komercyjnej.
AutoFlight uzyskał certyfikat typu Chińskiej Administracji Lotnictwa Cywilnego (CAAC) dla samolotu CarryAll w marcu 2024. W grudniu CAAC przyznała start-upowi licencję produkcyjną niezbędną do rozpoczęcia wytwarzania samolotów tego typu. 10 kwietnia 2025 rozpoczęto budowę fabryki samolotów eVTOL w Wuhan.
CarryAll podkreśla, że CaryAll jest pierwszym statkiem powietrznym eVTOL o maksymalnej masie startowej przekraczającej tysiąc kg, który uzyskał certyfikat zdatności do lotu CAAC. Dokument został wydany 21 lipca 2025. W ramach testów CarryAll przeleciał ponad 40 tys. km przed certyfikacją. Samolot przeprowadził loty demonstracyjne w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Japonii.
Samolot eVTOL CarryAll ma maksymalną masę startową 2000 kg. Może przewozić do 400 kg ładunku. Jego maksymalny zasięg wynosi 250 km, a prędkość przelotowa 200 km/h.
Oprócz samolotu transportowego CarryAll, AutoFlight opracowuje pilotowaną, czteromiejscową taksówkę powietrzną eVTOL Prosperity (Pierwszy Prosperity I dostarczony, 2024-04-06). Ma ona uzyskać certyfikat i wejść do służby komercyjnej w 2026.