Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hawki bliżej Indii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 29 lipca 2010

Wczoraj, w czasie wizyty brytyjskiego premiera, Davida Camerona w Indiach, podpisano umowę o dostawach brytyjskich podzespołów dla 57 samolotów szkolno-treningowych Hawk.

</span>Jeden z indyjskich Hawków 132 AJT (Advanced Jet Trainer) / Zdjęcie: BAE Systems

Umowa, dotycząca dokłądnie wsparcia produkcji zakłada dostawy podzespołów płatowców dla 57 samolotów BAE Systems Hawk 132 o wartości ok. 500 mln GBP. 40 z nich trafi do wojsk lotniczych, 17 do lotnictwa marynarki wojennej. Dodatkowo zawarto umowę o dostawach 57 silników Rolls-Royce Adour Mk871, za 200 mln GBP. Zarówno płatowce, jak i silniki będą montowane w indyjskich zakładach HAL.

Nie jest to jednak równoznaczne z dostawami kompletnych maszyn. Umowę w tej sprawie muszą jeszcze zawrzeć indyjskie władze i HAL.

Umowa jest drugim, finalnym etapem zakupu nowych samolotów szkolenia zaawansowanego. Pierwszą umowę podpisano w 2004. W jej wyniki Brytyjczycy dostarczyli 24 Hawki, kolejne 42 egz. mają być zmontowane w zakładach HAL. Do tej pory jej mury opuściło 15 maszyn.

Transakcja od początku miała być rozbita na dwie części. Jednak jej finalizacja została poważnie zagrożona.

W maju 2008, zaledwie 3 miesiące po pierwszych dostawach, rozbił się pierwszy, brytyjski samolot. Przy tej okazji wyszło na jaw, że istnieją ogromne problemy z ich serwisowaniem. Brakowało części zamiennych, odbiorcy sygnalizowali również nieoficjalnie, że część podzespołów była... używana. Spowodowało to czasowe wstrzymanie dostaw (zobacz: Indie wstrzymały odbiór Hawków).

W marcu ubiegłego roku pojawiły się informacje o rezygnacji z podpisania drugiej umowy na 40-57 samolotów. Rozważano rozpisanie nowego, otwartego przetargu (zobacz: Indie rezygnują z kolejnych Hawków). Ostatnie miesiące przyniosły jednak przełom.

Umowa, podpisana z Brytyjczykami w praktyce przesądza o ostatecznym zamówieniu wszystkich, planowanych samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.