Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oman – a jednak również F-16

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 sierpnia 2010

Do Kongresu USA trafiły dokumenty, niezbędne do sfinalizowania sprzedaży 18 F-16C/D Block50/52+ oraz modernizacji 12 starszych maszyn tego typu.

</span>Jeden z 12 F-16C/D Block 50/52 królewskich wojsk lotniczych Omanu. Pierwsze samoloty tego typu odebrano w 2005. Ich modernizacja i pozyskanie kolejnych egz. byłyby logiczną konsekwencją wcześniejszego zakupu / Zdjęcie: Lockheed Martin

Wojska lotnicze Omanu wykorzystują obecnie 41 samolotów bojowych, w tym 18 Jaguarów, 12 F-16C/D i 11 Hawków 203, służących jako lekkie samoloty wsparcia. Jaguary rozpoczęły służbę w latach 1977-1978 (pierwsze 12 egz.) i w 1983 (druga partia 12 szt.). Od kilku lat władze Omanu szukają ich następców - 18 nowoczesnych samolotów wielozadaniowych.

Dotychczasowe doniesienia mediów wskazywały, że swoje oferty przedstawiły już państwa europejskie: Wielka Brytania z Eurofighterem i Francja z Rafale (zobacz: Oman negocjuje zakup Eurofighterów).

Od kilku dni wiadomo jednak, że wyścig o kontrakt może wygrać trzeci, nie ujawniający się publicznie konkurent. Przekazanie do Kongresu USA dokumentów o możliwości sprzedaży 18 najnowszych F-16 nie świadczy jeszcze o przesądzeniu kwestii następców Jaguarów, jednak pokazuje, że obecnie to Waszyngton i Lockheed Martin mają największe szanse na sfinalizowanie rozmów z Omanem.

Przesłane dokumenty precyzują, że władze tego kraju są zainteresowane kupnem 18 egz. F-16C/D Block50/52+, ze zbiornikami konforemnymi, silnikami F100-PW-229 lub F110-GE-129 IPE (o większym ciągu), stacjami radiolokacyjnymi APG-68(V)9, jak również z odpowiednią liczbą nowoczesnych hełmów, systemów samoobrony, rozpoznania i łączności. Pakiet nie zawiera jednak uzbrojenia.

Do podobnego standardu mają zostać zmodernizowane, posiadane obecnie przez Oman samoloty Block50/52, w liczbie 12 egz. W przypadku wykorzystania wszystkich opcji kontraktu, jego wartość może osiągnąć 3,5 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.