Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mniej SkyCatcherów

Lotnictwo cywilne, 30 sierpnia 2010

Do końca 2011 klienci mieli otrzymać 600-800 lekkich samolotów sportowo-turystycznych Cessna 162 SkyCatcher. Producent zmontuje jednak prawdopodobnie jedynie 180 egz.

</span>SkyCatcher to dwumiejscowy, metalowy górnopłat, napędzany silnikiem Teledyne Continental O-200D o mocy 100 KM, z kompozytowym śmigłem o stałym skoku, które zapewniają osiągnięcie 218 km/h. Samolot należy do klasy LSA (light sport aircraft), czyli do najszybciej rozwijającego się sektora lekkiego lotnictwa w USA. Ma maksymalną masę startową 599 kg (dopuszczalna to 600 kg), ok. 160 kg mniejszą niż Cessna 152, która ma podobne wymiary / Zdjęcie: Cessna

Cessna zapowiedziała chęć budowy samolotu kategorii LSA w połowie 2006. Samolot koncepcyjny oblatano 13 października 2006, właściwy prototyp 8 marca 2008, a samolot w konfiguracji produkcyjnej 5 maja 2008. Próby w locie odbywały się z dużymi kłopotami (zobacz: Wznowienie testów SkyCatchera), łącznie z rozbiciem drugiego prototypu 19 marca 2009.

Pierwszą seryjną Cessnę 162 oblatano 19 września 2009 na lotnisku Shenyang Aircraft w ChRL. Dla zmniejszenia kosztów, samoloty są bowiem produkowane i oblatywane w Chinach, a później ponownie montowane w trzech zakładach w USA.

Cena SkyCatchera została dzięki temu określona na ok. 112 tys. USD w wersji standardowej, co wraz z marką samolotu zapewniło wysoką sprzedaż. Nawet mimo obecnego kryzysu i wycofania części zamówień, ich liczba nadal oscyluje wokół tysiąca egz.

Pierwotnie zakładano, że już od 2010 Cessna będzie produkowała 300-400 samolotów rocznie, by osiągnąć w przyszłości maksymalną wartość 600-700 egz. Niestety, do tej pory dostarczono jedynie 8 maszyn. Do końca bieżącego roku ma zostać zmontowanych kolejnych 22 egz. W 2011 ma być ich 150. Docelowy poziom produkcji maksymalnej zmniejszono do 350-500 egz. na rok.

Z tego powodu szef działu sprzedaży przedsiębiorstwa, Roger Whyte wysłał do oczekujących list, informujący o opóźnieniu i przepraszający za ten fakt. Jednocześnie dodał, że ze względu na niejasne prognozy produkcji od 2012, nie zostaną przypisane żadne terminy dostaw do podpisanych już wstępnych umów zakupu samolotów.

Jak do tej pory przedstawiciele Cessny nie ujawnili powodów opóźnienia programu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.