Do końca 2011 klienci mieli otrzymać 600-800 lekkich samolotów sportowo-turystycznych Cessna 162 SkyCatcher. Producent zmontuje jednak prawdopodobnie jedynie 180 egz.
Cessna zapowiedziała chęć budowy samolotu kategorii LSA w połowie 2006. Samolot koncepcyjny oblatano 13 października 2006, właściwy prototyp 8 marca 2008, a samolot w konfiguracji produkcyjnej 5 maja 2008. Próby w locie odbywały się z dużymi kłopotami (zobacz: Wznowienie testów SkyCatchera), łącznie z rozbiciem drugiego prototypu 19 marca 2009.
Pierwszą seryjną Cessnę 162 oblatano 19 września 2009 na lotnisku Shenyang Aircraft w ChRL. Dla zmniejszenia kosztów, samoloty są bowiem produkowane i oblatywane w Chinach, a później ponownie montowane w trzech zakładach w USA.
Cena SkyCatchera została dzięki temu określona na ok. 112 tys. USD w wersji standardowej, co wraz z marką samolotu zapewniło wysoką sprzedaż. Nawet mimo obecnego kryzysu i wycofania części zamówień, ich liczba nadal oscyluje wokół tysiąca egz.
Pierwotnie zakładano, że już od 2010 Cessna będzie produkowała 300-400 samolotów rocznie, by osiągnąć w przyszłości maksymalną wartość 600-700 egz. Niestety, do tej pory dostarczono jedynie 8 maszyn. Do końca bieżącego roku ma zostać zmontowanych kolejnych 22 egz. W 2011 ma być ich 150. Docelowy poziom produkcji maksymalnej zmniejszono do 350-500 egz. na rok.
Z tego powodu szef działu sprzedaży przedsiębiorstwa, Roger Whyte wysłał do oczekujących list, informujący o opóźnieniu i przepraszający za ten fakt. Jednocześnie dodał, że ze względu na niejasne prognozy produkcji od 2012, nie zostaną przypisane żadne terminy dostaw do podpisanych już wstępnych umów zakupu samolotów.
Jak do tej pory przedstawiciele Cessny nie ujawnili powodów opóźnienia programu.