Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Międzynarodowy KC-390

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, 11 września 2010

Portugalia i Brazylia podpisały wstępną deklarację współpracy w programie rozwoju i budowy samolotu transportowego Embraer KC-390.

</span>Nelson Jobim brazylijski minister obrony (z lewej) i jego portugalski partner, Augusto Santos Silva / Zdjęcie: MO Portugalii

Porozumienie o intencji współdziałania podpisano wczoraj, w południe. Finalizuje ono wstępny etap rozmów na temat ewentualnego zakupu samolotów transportowych KC-390 przez Lizbonę, jednocześnie otwierając drogę do udziału w programie portugalskiego przemysłu lotniczego.

Força Aérea Portuguesa posiada 6 samolotów Lockheed Martin C-130H (w tym jeden, przebudowany do wersji H-30 z wydłużonym kadłubem). Powinny one zostać zastąpione nowymi maszynami - mają za sobą już ponad 30 lat służby. Ze względu na wycofanie się Lizbony z zakupu Airbusów 400M, praktycznie jedynym rozwiązaniem jest zakup nowych Herculesów lub maszyn Embraera o zbliżonych parametrach.

</span>Rysunek: Embraer

W ten sposób program KC-390 zyskuje międzynarodowy charakter. Podobne porozumienia o współpracy Brazylia zawarła już Argentyną, Chile (zobacz: Chile chce współtworzyć KC-390) oraz Kolumbią. Wszystkie deklaracje podpisano w sierpniu.

Gdyby udało się zrealizować te intencje, program KC-390 ma szanse stać się międzynarodowym przedsięwzięciem, łączącym kraje o wspólnej historii i należące do podobnego kręgu cywilizacyjnego, tworząc jednocześnie silną konkurencję dla Lockheed Martina.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.