Oferowany Kuwejtowi pojedynczy C-17 Globemaster III, może kosztować wraz z pakietem szkoleniowym, części zamiennych i serwisowym nawet 693 mln USD.
Cena ta zawiera dostawę samolotu, a także zapasowy silnik F117-PW-100, pokładowe systemy samoobrony AN/ALE-47, systemy ostrzegania przed pociskami rakietowymi AN/ARR-47, flary, kamizelki kuloodporne dla członków załogi, pakiet części zamiennych, serwisowy, szkoleniowy i usług obywateli USA przy wdrożeniu oraz obsłudze maszyny, dla której nie opłaca się budowy własnego zaplecza.
Dane znalazły się w dokumentach przesłanych Senatowi USA. Są one niezbędne do uzyskania zgody na eksport samolotu, a jednocześnie są podstawą do złożenia oficjalnej oferty dla władz Kuwejtu. W wypadku pozytywnego przebiegu negocjacji, ostateczna cena może być mniejsza.
Faktem jest jednak, że pierwsza propozycja 693 mln USD jest rekordowo wysoka. W przypadku samolotów, dostarczanych dla USAF, ich cena jednostkowa nie przekraczała w ostatnich paru latach 200 mln USD. Kwota ta rośnie, w przypadku transakcji eksportowych, ze względu na konieczność zakupu urządzeń obsługowych, pakietów serwisowego, szkoleniowego i części zamiennych. Według dostępnych danych, sprzedaż 6 Globemasterów dla ZEA ma kosztować ok. 2 mld USD, a więc ok. 330 mln USD za egz. Wstępna propozycja sprzedaży 10 samolotów Indiom, zawarta w dokumentach eksportowych, podnosi tę kwotę do 580 mln USD (zobacz: Koszt indyjskich Globemasterów). Propozycja dla Kuwejtu - na tym tle - jest zdecydowanie najdroższa.