Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zysk Iberii i British Airways

Lotnictwo cywilne, 29 października 2010

Hiszpańska Iberia oraz brytyjska BA opublikowały dane o wynikach finansowych za ostatnie miesiące. Oba podmioty zanotowały zysk, co powinno pozwolić na zrealizowanie ich fuzji.

Połączenie obu przedsiębiorstw doprowadzi do powstania jednego z najmocniejszych podmiotów na światowym rynku. International Airlines Group będzie dysponował ponad 400 samolotami i zdolnością do przewozu ok. 60 mln pasażerów rocznie

Decyzja o połączeniu Iberii oraz British Arways zapadła w ubiegłym roku. W kwietniu 2010 prezesi obu przedsiębiorstw podpisali umowę o fuzji, która miała zostać zrealizowana do końca roku (zobacz: Fuzja BA i Iberii zatwierdzona).

Transakcja została jednak zagrożona z powodu skutków kryzysu gospodarczego. BA notowała od kilkunastu miesięcy straty i Hiszpanie zastrzegli, że będą mogli odwlec fuzję, jeżeli brytyjska część nowej spółki nie przynosiłaby zysków.

W odpowiedzi Willie Walsh prezes BA wprowadził w życie program oszczędnościowy. Spotkał się przy tym z oporem związków zawodowych i strajkiem załóg. Ostatecznie udało się jednak osiągnąć kompromis.

Dzięki temu po raz pierwszy od ponad 2 lat nieznacznie zmniejszono koszty operacyjne, nie związane z zakupami paliwa. W połączeniu z coraz większym ruchem lotniczym, udało się między marcem a wrześniem zanotować zysk netto, w wysokości 107 mln GBP (122 mln Euro), w porównaniu do 217 mln GBP strat w analogicznym okresie 2009. Obrót przewoźnika wyniósł 4,45 mld GBP i był o 8,5% wyższy niż rok wcześniej.

Także Iberia zanotowała pokryzysowy zysk. Wyniósł on w 3. kwartale bieżącego roku 74 mln Euro. W 2009 spółka zanotowała stratę nieco ponad 16 mln Euro.

Te pozytywne wyniki stwarzają ogromne szanse na sfinalizowanie fuzji. Niezbędna jest do tego zgoda udziałowców obu przedsiębiorstw. Głosowania odbędą się w listopadzie. Umowa wejdzie ostatecznie w życie w styczniu 2011, z miesięcznym opóźnieniem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra