Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cheetah dla Ekwadoru

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 14 grudnia 2010

Południowoafrykańska Denel Aviation sprzedała Ekwadorowi 12 myśliwców Atlas Cheetah C (wariant Dassault Mirage III). Wartość kontraktu nie została ujawniona.

</span>Cheetah C to zmodernizowane w latach 1990. Mirage III. Prace prowadziła Atlas Aircraft, obecnie Denel Aviation. W ich gruntownej przebudowie, wykorzystano m.in. izraelską awionikę, stację radiolokacyjną i rozwiązania własne. Dzięki temu skokowo wzrósł potencjał myśliwski, jak i zdolność atakowania celów naziemnych, również przy pomocy broni precyzyjnych. Samoloty uzyskały pełne odnowienie resursów / Zdjęcie: Jaco du Plessis

Jednomiejscowe myśliwce Cheetah zostały wycofane ze służby w wojskach lotniczych RPA w 2008, po zastąpieniu ich nowoczesnymi Gripenami (zobacz: Pierwszy Gripen dla SAAF). Po zakonserwowaniu zostały przekazane agencji Armscor, która oferowała je na rynkach trzecich.

W ubiegłym roku zainteresowanie samolotami wyraziły wojska lotnicze Ekwadoru. Poszukiwały one samolotów na okres przejściowy, przed zakupem nowoczesnych maszyn wielozadaniowych. Oferta RAP była idealna: w Ekwadorze jedynymi myśliwcami zdolnymi do lotu pozostały w praktyce izraelskie Kfiry, a więc odmiana Mirage III. Wraz z zakupami używanych Mirage 50 (również wersja Mirage III) w Chile i Wenezueli, pozwoli to na zastąpienie nieprzydatnych już Jaguarów i Mirage F1, jedną rodziną maszyn (zobacz: Ekwador oczekuje na samoloty).

Wraz z podpisaniem umowy rozpoczęły się prace nad przywróceniem 12 samolotów do stanu zdatności do lotów. Będą one - wraz z testami zdawczo-odbiorczymi - realizowane zarówno w RPA, jak i Ekwadorze. Trwają również przygotowania do rozpoczęcia obsługi maszyn w kraju użytkownika, choć umowa zakłada, że Denel zapewni serwisowanie i naprawy przez 5 najbliższych lat (z więc do planowanego terminu wyboru nowych samolotów), z możliwością przedłużenia terminu tej usługi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.