Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dobry początek Diamonda

Lotnictwo cywilne, 14 lutego 2011

Austriacka Diamond Aircraft poinformowała o dostarczeniu od początku roku 28 samolotów, z czego połowa to obserwacyjne, dwusilnikowe DA42 MPP Guardian.

Guardiany - w zależności od zamówienia - mogą zostać wyposażone w różne systemy obserwacji i rozpoznania. Najczęściej zamawiane są klasyczne kamery o wysokiej rozdzielczości, zapewniające możliwość np. monitorowania zanieczyszczeń na wodach przybrzeżnych, granic państwa czy kontrolowania natężenia ruchu drogowego / Zdjęcie: Diamond Airborne Sensing

Przedstawiciele Diamond Aircraft poinformowali w sobotę, że dostawy zostały zrealizowane na korzyść nieujawnionych odbiorców rządowych, a także szkół lotniczych. Wśród tych ostatnich znalazł się ośrodek kształcący pilotów dla Ehtiopian Airlines, Saudi Aviation Flight Academy oraz rosyjska Rosavia. Jeden samolot otrzymał prezydent Tatarstanu, autonomicznej republiki Rosji.

Wszystkie samoloty, zarówno dwusilnikowe DA42 NG, jak i jednosilnikowe DA40 NG, wyposażono w wydajne turbodiesle spółki zależnej Diamonda, Austro Engines AE300 (zobacz: Diamond DA42 NG został certyfikowany!). Austriacy szacują, że do końca roku wyprodukują ok. 40 dodatkowych DA42 MPP Guardian.

28 dostarczonych do tej pory samolotów, z czego większość stanowią większe samoloty dwusilnikowe, to dobry wynik, biorąc za podstawę rok ubiegły. W pierwszych trzech kwartałach Diamond wyprodukował bowiem łącznie 99 maszyn, z czego 9 to motoszybowce HK-36, 65 - samoloty jednosilnikowe (DA20 oraz DA40), a tylko 25 to DA42. Na tej podstawie można szacować całkowitą produkcję w ubiegłym roku na 120-130 maszyn, a wiec najniższą od kilku lat.

Tymczasem w najlepszym dla wytwórni okresie 2006-2007, produkowano ok. 450 samolotów rocznie, w czego ok. 170 stanowiły DA42, najpopularniejsze wówczas dwusilnikowe, tłokowe samoloty świata. Wraz z nadejściem kryzysu produkcja zmniejszała się. Przez 308 egz. (85 DA42) w 2008, co było jednak spowodowane również brakiem silników po bankructwie niemieckiego Thielerta, do 163 egz. (38) rok później.

Jeżeli zarysowana ostatnio tendencja utrzyma się do końca roku, produkcja w Diamond Aircraft będzie mogła osiągnąć nawet 250-300 samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.