Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne testy A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 17 lutego 2011

Trwają kolejne testy najcięższych transportowców Airbusa. Jeden z prototypów A400M odbył w Szwecji próby zimnych temperatur, drugi rozpoczął program tankowania w powietrzu.

Prototyp A400M Grizzly 1, pierwszy który wzbił się w powietrze, rozpoczyna serię testów tankowania w powietrzu, zbliżając się do brytyjskiego VC10

Na początku lutego w szwedzkiej Kirunie, na północy kraju, odbyły się 4-dniowe próby drugiego prototypu A400M (Grizzly 2) w niskich temperaturach, dochodzących do -21°C. Poprzedziły je grudniowe, wstępne testy w niemieckim Hamburgu. By zbadać zachowanie samolotu przy granicznych temperaturach, zespół Airbus Military zamierza odwiedzić Kirunę jeszcze tej zimy. Plan zakłada odbycie ostatnich prób tego typu za rok, również w Szwecji.

Grizzly 2 na lotnisku w Kirunie. Zespół testowy koncentrował się na badaniu działania silników / Zdjęcia: Airbus Military

15 lutego, w zupełnie innych warunkach pogodowych, nad francuską Tuluzą rozpoczęły się natomiast testy pobierania paliwa w locie. Realizuje je prototyp Grizzly 1, współdziałając z Vickersem VC10, należącym do RAF. W pierwszym dniu prób Airbus kilkukrotnie połączył się z tankowcem. Paliwa jednak nie przetaczano.

Pierwsze dostawy seryjnych samolotów planowane są na 2013, cztery lata po pierwotnie określonym terminie (zobacz również: A400M - finalne porozumienie).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.