Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kompromis w sprawie A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 25 lutego 2010

Według przedstawicieli francuskiego rządu, EADS zaakceptowała propozycję dofinansowania programu A400M, w wysokości 2 mld Euro i dodatkowych, gwarantowanych kredytów.

</span>Kasata programu A400M w zasadzie nie wchodzi w rachubę. Stanowiłoby to kompromitację UE, świadcząc dodatkowo o fiasku starań prowadzenia własnej, niezależnej od USA polityki wojskowej oraz miałoby bardzo poważne konsekwencje gospodarcze - przy projekcie pracuje ok. 10 tys. osób / Zdjęcie: Airbus Military

Francuski minister obrony, Herve Morin poinformował, że wczoraj wpłyną od EADS list, będący odpowiedzią na przekazane kilka dni wcześniej propozycje rządów 7 państw, zaangażowanych w projekt: Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Turcji i Luksemburga.

Propozycja, której zarysy powstały w czasie szczytu NATO w Stambule (zobacz: A400M - zbliżenie bez przełomu), stanowi ostatecznie, że rządy wypłacą EADS dodatkowe 2 mld Euro oraz udostępnią gwarantowane kredyty w wysokości 1,5 mld Euro.

EADS przekazał do tej pory z własnych środków 2,4 mld Euro na kontynuowanie procesu rozwojowego samolotu. Do niedawna przedstawiciele koncernu twierdzili, że będą w stanie wyłożyć dodatkowo jedynie 800 mln Euro. Teraz jednak zwiększyli tę kwotę do 1,7 mld.

Środki finansowe od poszczególnych rządów, gwarantowane pożyczki oraz środki własne producenta pozwolą więc wypełnić lukę finansową programu, szacowaną na 5,2 mld Euro. Podpisanie umowy w tej sprawie może nastąpić już 8 marca, w Paryżu.

Warunkiem, jaki stawiają przedstawiciele EADS jest jednak potwierdzenie wielkości zamówień. Wszystkie państwa uczestniczące w programie zadeklarowały w 2003 zakup łącznie 180 samolotów. Obecnie wiadomo, że jedynie Londyn zapowiedział niewielkie zmniejszenie tej liczby, z 25 do 22 egz.

Do rozwiązania pozostało jeszcze wiele innych, szczegółowych kwestii, w tym ustalenie partycypowania poszczególnych nacji w finansowaniu pakietu kredytowego. Do tej pory jedynie Francja zdecydowała się na przekazanie 400 mln Euro, co odpowiada udziałowi tego kraju w liczbie zamówionych samolotów (50 egz.). Oznacza to, że największą pożyczkę powinni gwarantować Niemcy, którzy zamówili 60 maszyn. Berlin na razie nie wypowiedział się oficjalnie w tej sprawie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra