Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy lotniczy diesel

Lotnictwo cywilne, 04 marca 2011

Austro Engine i Steyr Motors podpisały porozumienie o stworzeniu 6-cylindrowego diesla o mocy 280 KM, który posłuży jako napęd nowych samolotów Diamond Aircraft.

Silnik monoblokowy rodziny Steyr M1. Jednostki tego typu służą przede wszystkim do napędu łodzi motorowych / Zdjęcie: Steyr

Umowa zakłada wspólne opracowanie silnika lotniczego, opartego o 6-cylindrowy silnik wodny Steyr MO286H43, o mocy 280 KM, jednego z bogatej oferty austriackiego producenta. Masa silnika bez płynów to 332 kg. Prawdopodobnie zredukowanie tej wartości będzie podstawowym wyzwaniem, stojącym przez austriackimi inżynierami. Dla porównania, benzynowy Lycoming IO-540-AA z turbodoładowaniem osiąga moc 270KM, przy masie ok. 190 kg, a istniejący już turbodiesel AE300, o mocy 168 KM - ok. 175 kg.

Austro Engine, jako spółka-córka austriackiej Diamond Aircraft, dostarcza właśnie te drugie silniki własnej konstrukcji dla samolotów DA40 i DA42 (zobacz: Diamond DA42 NG został certyfikowany!). Nowa, silniejsza jednostka ma zostać wykorzystana do budowy jednosilnikowego DA50 Magnum dla 5 pasażerów oraz nowej maszyny dwusilnikowej nazwanej wstępnie FSA (Future Small Aircraft), o zdecydowanie większych możliwościach niż DA42.

Prace rozwojowe nad obu konstrukcjami prowadzone są w macierzystych zakładach Diamonda w Wiedniu Neustadt.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.