Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

EADS nie oprotestuje wyniku przetargu

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 07 marca 2011

Ralph D. Crosby, Jr. prezes EADS North America poinformował, że nie zaskarży wyniku przetargu na dostawy 179 samolotów tankujących dla USAF, uznając warunki postępowania za przejrzyste.

Nowy tankowiec Boeinga, oznaczony już jako KC-46A, będzie pochodną prezentowanego KC-767. Zostanie jednak wyposażony m.in. w najnowszą awionikę, częściowo zapożyczoną z Boeinga 787 i winglety / Zdjęcie: Boeing

Deklaracja prezesa Crosby`ego otwiera drogę do realizacji odwlekanej przez 9 lat procedury produkcji nowych samolotów tankujących dla amerykańskich wojsk lotniczych. Każdy poprzedni wybór był zaskarżany przez przegranego. Obecnie jednak, ze względu na przejrzystość postępowania i bardzo szczegółowo określone wymogi przyszłego użytkownika, uznano protest za niecelowy (zobacz: A jednak Boeing!).

Szef EADS North America zadeklarował jednak, że jego przedsiębiorstwo jest gotowe dostarczać swoje samoloty, oparte o Airbusa 330-200MRTT, w przypadku nie wywiązania się Boeinga z warunków umowy.

Dodał również, że konkurencja była uczciwa, a proces przetargowy doprowadził do znacznego zmniejszenia ceny jednostkowej tankowców powietrznych. Za te same 179 egz. Boeing żądał w 2002 aż o 16 mld USD więcej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.