Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni lot X2

Przemysł zbrojeniowy, 19 lipca 2011

Amerykański śmigłowiec eksperymentalny Sikorsky X2 wykonał ostatni lot. Technologie opracowane w programie jego rozwoju mają zostać wykorzystane w budowie szybkiego śmigłowca S-97 Raider.

Realizację programu rozwoju śmigłowca z dodatkowym napędem śmigłowym i przeciwbieżnymi wirnikami głównymi X2 Sikorsky rozpoczął w 2005. Koncern wydał na niego 50 mln USD. Śmigłowiec eksperymentalny wykonał 23 loty (Kolejne loty X2, 2009-07-07), przebywając w powietrzu 22 godziny. W jednym z lotów X2 uzyskał rekordową prędkość 468,6 km/h (Rekord X2, 2010-09-16).

Ostatni lot X2 wykonał w ubiegłym tygodniu, 14 lipca. W przyszłym tygodniu zostanie pokazany na Air Venture w Oshkosh. Sikorsky pokaże tam także demonstrator technologii całkowicie elektrycznego śmigłowca zbudowanego w ramach programu Firefly - S-300CTM, napędzanego silnikiem o mocy 200 KM, z cyfrowym systemem sterowania i automatycznym systemem wykrywania awarii.

Od 2010 Sikorsky realizuje program budowy lekkiego szybkiego śmigłowca S-97 Raider. W ramach programu rozwojowego ma zbudować dwa prototypy, w wersji uderzeniowej i rozpoznawczej. Oblot pierwszego z nich powinien nastąpić w ciągu 4 lat. Prędkość maksymalna S-97 ma przekraczać 400 km/h. Sikorsky uczestniczy z S-97 w przetargu US Army na następcę śmigłowca Bell OH-58D Kiowa Warrior.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.