W ramach programu Land 121, modernizacji australijskich wojsk lądowych, wskazano kolejnych dostawców, tym razem wozów patrolowych oraz średnich i ciężkich pojazdów specjalistycznych.
Cały program odmłodzenia floty pojazdów samochodowych australijskich sił zbrojnych, część Land 121, znany również pod nazwą Project Overlander, rozłożony jest na kilka etapów, trwających łącznie niemal dwie dekady, o łącznej wartości kilkunastu mld USD. Przedsięwzięcie, zapoczątkowane wysłaniem pierwszych zapytań ofertowych, trwa od 2005. W jego ramach kupowane są m.in. samochody patrolowe Bushmaster, terenowe Mercedesy i ciężarówki średniej ładowności BAE Systems (zobacz np.: Ciężarówki BAE Systems dla armii australijskiej, Mercedesy dla Australii).
Ostatnie decyzje dotyczą preferowanych dostawców w dwóch segmentach pojazdów. Rheinmetall MAN Military Vehicle wygrał z konkurentami, oferującymi średnie i ciężkie samochody specjalistyczne: pomocy technicznej, samozaładowawcze, żurawie i pojazdy bazowe dla specjalistycznego sprzętu wojskowego. RMMV po zakończeniu szczegółowych negocjacji może liczyć na zamówienie 2700 wozów, z opcją na kolejny tysiąc. Część z nich otrzyma opancerzone kabiny załogi.
Wartości kontraktu nie ujawniono. Wiadomo jedynie, że ok. 35% sumy umowy przypadnie w udziale australijskiej filii spółki oraz lokalnym poddostawcom. Dodatkowym beneficjantem zamówienia będzie rodzima Haulmark Trailes, która przekaże wojsku 2500 przyczep do kupowanych samochodów RMMV.
Drugi z rozstrzygniętych postępowań dotyczy dostaw klasycznych i opancerzonych lekkich pojazdów terenowych. W kategorii tej zwyciężyła australijska filia Thalesa, oferująca samochody rodziny Hawkei. Część z nich będzie dostarczana w odmianie opancerzonego samochodu patrolowego o masie 9,5 t, przeznaczonego dla 4-6 żołnierzy (zobacz: Wyścig o australijskie zamówienie).