Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wildcat zakończył próby morskie

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 20 lutego 2012

Prototyp najnowszego śmigłowca pokładowego Royal Navy, AW159 Lynx Wildcat, zakończył drugą, finalną turę prób morskich na pokładzie fregaty HMS Iron Duke.

Nowy śmigłowiec to rozwinięcie maszyn rodziny Lynx, służących od lat 1970. Wildcata wyposażono silniki LHTEC (joint-venture Rolls Royce`a i Honeywella) CTS800-4N o mocy startowej 1362 KM każdy (standardowe Rolls Royce Gem mają moc 1000 KM). Pozwoliło to na zwiększenie maksymalnej masy startowej, z 5,3 do 6,25 t, udźwigu, pułapu oraz zasięgu. Prędkość maksymalna zbliża się do granicy 300 km/h. AW159 zostaną wyposażone w nowoczesną awionikę, nosową głowicę optoelektroniczną z kamerami: dzienną i pracującą w podczerwieni oraz laserowym wskaźnikiem celów. W wersji morskiej otrzymają także dookolny radar skanowany fazowo Selex Galileo 7400E. Będą zdolne do przenoszenia całej palety uzbrojenia, od karabinów maszynowych, przez torpedy, po wyspecjalizowane systemy ZOP / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Próby prototypu ZZ402 na pokładzie fregaty HMS Iron Duke zostały podzielone na dwie 10-dniowe tury. Pierwszą zrealizowano w połowie stycznia, drugą - miesiąc później. W ich trakcie wykonano 390 startów i lądowań (w tym 79 nocnych, w wykorzystaniem gogli noktowizyjnych), w różnych warunkach pogodowych, określając bezpieczne warunki użytkowania tych śmigłowców.

Nie były to jednak pierwsze dyslokacje na okręty wojenne. Wstępne, 4-tygodniowe próby zrealizowano październiku i grudniu ubiegłego roku, na pokładzie okrętu pomocniczego Argus (zobacz: Wildcat na pokładzie.

Brytyjski resort obrony zamierza kupić łącznie 62 takie śmigłowce, z których 28 zostanie przydzielonych do lotnictwa Royal Navy jako śmigłowce pokładowe dla fregat i niszczycieli. Pierwsze z nich powinny rozpocząć służbę w 2015.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.