Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dzielenie się Hobartami

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 11 marca 2012

Australijski resort obrony określił podział prac przy budowie 3. niszczyciela przeciwlotniczego typu Hobart. Większość przypadła rodzimym stoczniom.

Artystyczna wizja Hobarta. Okręt o wyporności ok. 6200 t i długości 147 m zostanie wyposażony w system Aegis. Uzbrojenie będzie się składać z 48 pionowych wyrzutni Mk41 dla pocisków przeciwbalistycznych/przeciwlotniczych SM-2, SM-6 i ESSM, 8 pocisków przeciwokrętowych RGM-84 Harpoon, 2 wyrzutni torped, działa morskiego kalibru 127 mm oraz zestawu obrony bezpośredniej Phalanx Block 1B / Rysunek: Air Warfare Destroyer Alliance

Australijczycy budują 3 niszczyciele typu Hobart. Konstrukcyjnie wywodzą się one z hiszpańskich fregat typu Álvaro de Bazán (zobacz: Produkcja australijskich niszczycieli).

Okręty składają się 30 segmentów. W trakcie zlecania budowy nowej jednostki, australijski resort obrony określa ilość segmentów, przypadającą na każdą z 4 stoczni wybranych, jako producenci niszczycieli. Są to ASC (Australian Submarine Corporation, która jest jednocześnie głównym wykonawcą) w Adelajdzie, Forgacs w Newcastle, BAE Systems w Melbourne oraz hiszpańska Navantia.

W odniesienie do finalnego niszczyciela, Sydney, wybrano podział, zastosowany w przypadku drugiego okrętu, Brisbane: 8 segmentów dla ASC, 15 dla Forgacs, 2 dla BEA Systems i 5 dla Navantii. Zdecydowano się na takie rozwiązanie, ze względu na doświadczenie zdobywane przez zakłady w toku bieżącej produkcji.

Struktury pierwszego okrętu, Hobart, są budowane z wyłączeniem Hiszpanów, a całość produkcji przypadła dla australijskich stoczni. Okazało się jednak, że BAE Systems, obarczona równoległym udziałem w programie budowy pary okrętów desantowych typu Canberra (zobacz: Wodowanie Canberry), nie jest w stanie wywiązywać się terminowo ze zleceń.

Navantia - podobnie jak wiele przedsiębiorstw zagranicznych - będzie także dostarczać systemy wyposażenia pokładowego. Np., w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii powstają trzy bloki sonarów, które będą stopniowo przesyłane go Australii. Planuje się, że niszczyciele wejdą do służby między grudniem 2014 a czerwcem 2017. Program notuje jednak istotne opóźnienia, rzędu kilkunastu miesięcy, które mogą okazać się nie do odrobienia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.