Według Financial Times, Airbus i 6 przewoźników lotniczych z Europy zwróciło się do rządów UE, ostrzegając przed negatywnymi skutkami wprowadzenia opłat za emisję dwutlenku węgla.
Niedzielna Financial Times oparła się na nieoficjalnych informacjach od jednego z przedstawicieli branży lotniczej. Utrzymuje on, że Aribus, a także British Airways, Virgin Atlantic, Lufthansa, Air France, Air Berlin i Iberia, zwróciły się z pismami do przywódców Francji, Hiszpanii, Niemiec i Wielkiej Brytanii, ostrzegającymi o negatywnych skutkach wprowadzenia opłat za emisję dwutlenku węgla.
Przepis ten obowiązuje linie lotnicze już od 1 stycznia bieżącego roku, jednak płatności - związane z przekroczeniem przyznanych limitów - będą pobierane od przyszłego roku. Regulacjom tym poddane zostały także linie spoza UE, co wywołało już sprzeciw wielu państw. Najsilniej zareagowały USA, której parlament zakazał w 2011 swoim przewoźnikom płacenia opłat emisyjnych (zobacz: Antyunijna uchwała Izby Reprezentantów), a także Chiny, które zmusiły prywatną Hong Kong Airlines do poinformowania, o możliwości rezygnacji z zakupu 10 Airbusów 380 (zobacz: A380 ofiarą sporu UE-Chiny?).