Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Izraelski zakaz dla E-737-700

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 13 marca 2012

Ministerstwo obrony Izraela zakazało kompanii Elta dostaw 2 z 4 systemów do samolotów rozpoznania i dowodzenia E-737-700 budowanych przez Boeinga dla Turcji.

Wart blisko 1,6 mld USD kontrakt na dostawę systemu dalekiego rozpoznania i dowodzenia na bazie 4 samolotów E-737-700 (737 AEW&C) i radiolokatorów naziemnych w ramach programu Peace Eagle Boeing i turecka agencja SSM podpisały jeszcze w 2002. Dostawy miały być zrealizowane w latach 2006-2009, ale z powodu problemów technicznych amerykański koncern nie wywiązał się z tego zobowiązania. Dopiero we wrześniu 2007 oblatano pierwszy płatowiec przeznaczony do zabudowy systemów elektronicznych (tureckim partnerem Boeinga w tym zakresie jest Havelsan, który uzyskał - jako jedyny partner zagraniczny, zgodę rządu USA na dostęp do kodów źródłowych), przebudowany w Seattle (pozostałe 3 są konwertowane w tureckich zakładach TAI w Ankarze). Obecnie obowiązujący, wielokrotnie modyfikowany harmonogram przewiduje, że pierwszy kompletny system zostanie dostarczony do końca br., a pozostałe w 2013.

Według Defense News, właśnie pojawił się kolejny problem. Ministerstwo obrony Izraela zabroniło kompanii IAI Elta Systems, która jest podwykonawcą Boeinga, dostarczać dwóch z czterech podsystemów przeznaczonego dla Turcji systemu. To już kolejny taki zakaz po lotniczym systemie rozpoznawczym (Izrael zrywa turecki kontrakt, 2011-12-23). Jest on efektem zaostrzenia stosunków między Izraelem a Turcją, trwającego od kilkunastu miesięcy. Obecny konflikt jest tym poważniejszy, że dotyczy także USA.

W nowej sytuacji Boeing musi znaleźć dostawcę podobnych systemów, stosowanych w samolotach dostarczanych innym odbiorcom, na przykład Korei Południowej. Nie wiadomo, w jaki sposób wpłynie to na kolejne opóźnienie programu i jego koszty.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.