Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Drugi Embraer EMB-145I

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 06 kwietnia 2012

Indyjska agencja projektów obronnych (DRDO) poinformowała o oblocie drugiego Embraera EMB-145I AEW&C. Samolot zostanie doposażony w systemy radarowe w Indiach.

Drugi z zamówionych EMB-145I AEW&C wzbił się po raz pierwszy w powietrzne 4 kwietnia z lotniska fabrycznego Embraera w São José dos Campos w Brazylii / Zdjęcie: DRDO

Indyjskie wojska lotnicze i DRDO podpisały z Embraerem kontrakt na dostawy 3 EMB-145, przystosowanych do zabudowy indyjskich systemów pokładowych, w 2008. Jego wartość to 250 mln USD. Brazylijczycy dokonali oblotu pierwszego samolotu w grudniu ubiegłego roku (zobacz: Oblot Embraera 145 AEW&C).

Zakłady Embraera mają już doświadczenie w modernizowaniu swoich najmniejszych odrzutowców regionalnych zadań wojskowych: samolotów rozpoznawczych, morskich lub wczesnego ostrzegania. Do tej pory producent dostarczył maszyny w tej ostatniej konfiguracji, ze stacją radiolokacyjną Saab Erieye, dla własnych wojsk lotniczych, a także dla Grecji i Meksyku (zobacz np.: Operacyjne Erieye).

Indyjskie Embraery otrzymają inne wyposażenie. Stąd Brazylijczycy ograniczają się wyłącznie do dostawy samolotów z atrapami urządzeń systemu radiolokacyjnego. By spełnić wymagania użytkownika musieli dokonać zmian aerodynamicznych płatowca, wzmocnić część jego struktur, zamontować systemy łączności satelitarnej, instalację do tankowania w locie, jak również zwiększyć mocy pokładowych agregatów prądotwórczych i instalacji elektrycznej oraz zamontować wydajniejszą klimatyzację.

DRDO dostarczy natomiast antenę z aktywnym skanowaniem fazowym, systemy łączności i przekazu danych, a także 5 konsoli operatorów. Mimo tego - w myśl zapisów umowy z 2008 - to właśnie Embraer będzie odpowiedzialny za montaż systemów pokładowych i ich integrację z platformą.

Pierwsze dwa z trzech zamówionych samolotów EMB-145I AEW&C trafią do Indii w czerwcu 2012. Trzeci dołączy do nich na początku 2013. Zakończenie prac i certyfikacja powinna nastąpić w ciągu 2-3 lat (przy czym głównym problemem są opóźnienia w pracach rozwojowych, realizowanych przez DRDO). Oznacza to, że samoloty powinny wejść do służby w 2015-2016.

DRDO poinformowało niedawno, że otrzymało zamówienie wojsk lotniczych na kolejne 6 systemów wczesnego ostrzegania. Przypomnijmy, że Indie wykorzystują obecnie 3 o wiele większe A-50E/I Phalcony, czyli rosyjskie Ił-76, zintegrowane w izraelskim systemem radarowym (zobacz: Kolejne dwa Phalcony?).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.