Szwajcarska Pilatus Aircraft osiągnęła w ubiegłym roku obrót w wysokości 781 mln CHF, o 14% wyższy niż rok wcześniej. Zmniejszają się jednak zamówienia.
Pilatus oferuje wojskowe samoloty szkolne (PC-7,-9,-21) dyspozycyjne PC-12 NG oraz górnopłaty krótkiego startu i lądowania PC-6. Wszystkie napędzane są silnikami turbośmigłowymi Pratt & Whitney Canada rodziny PT-6, o mocy od 550 do 1600 KM.
W ubiegłym roku 60% obrotów przedsiębiorstwa (ich całość stanowiła równowartość 856 mln USD, według obecnego kursu), przyniosło realizowanie zamówień wojskowych, głównie dostawy 16 z 25 zamówionych PC-21, wraz z symulatorami i zapleczem treningowym dla wojsk lotniczych Zjednoczonych Emiratów Arabskich (zobacz: Oblot Pilatusa PC-21 dla ZEA). W kwietniu 2011 podpisano także umowę o sprzedaży 5 mniejszych PC-7 MkII dla Botswany. Ich dostawy zostaną zrealizowane do końca bieżącego roku.
Mniejsze przychody związane były z PC-12 NG. W najlepszym pod tym względem 2009 dostarczono 100 tych samolotów. Niestety lata kryzysu spowodowały znaczne zmniejszenie dostaw, do 63 egz. w ubiegłym roku. Równocześnie wyprodukowano także 6 PC-6. Ich liczba także zmniejsza się, w podobnym stosunku, jak w poprzednim modelu.
Osiągnięto zysk operacyjny w wysokości 108 mln CHF. Przedstawiciele zarządu przedsiębiorstwa nie mają jednak złudzeń, że wyników tych nie uda się powtórzyć w bieżącym roku. Powodem jest mały portfel zamówień. W 2011 sprzedano samoloty i usługi za 416 mln CHF, co zabezpiecza jedynie nieco półroczny okres działania przedsiębiorstwa. Notuje się jednak niewielki, ale stały wzrost sprzedaży, co jest dobrym prognostykiem na kolejne lata.