Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dalszy lot Solar Impulse

Lotnictwo cywilne, 05 czerwca 2012

Dziś rano o 5:22 z Madrytu wystartował w dalszą podróż do Maroka Solar Impulse, eksperymentalny samolot napędzany energią słoneczną. Za sterami zasiadł Bertrand Piccard.

Solar Impuls wzniósł się na wysokość 3600 m, po czym skierował się w kierunku Sewilli, by poszybować nad Cieśninę Gibraltarską i znaleźć się nad Tangerem. Celem jest stolica Maroka, Rabat. Lądowanie zaplanowano na 23:00 / Zdjęcie Solar Impulse

Lot jest kontynuacją rozpoczętej 24 maja próby na dystansie 2500 km, na trasie z bazy wojskowej w szwajcarskim Payerne do Rabatu z międzylądowaniem w Madrycie. Lot do Maroka ma uświetnić otwarcie największej na świecie elektrowni słonecznej w Ouarzazete, na południu tego kraju.

Solar Impulse ma rozpiętość skrzydeł 63 m (dorównując niemal Boeingowi 747-400), przy masie własnej ok. 1,6 t. Został wyposażony w 4 silniki elektryczne o mocy po 10 KM każdy, zasilane z 11 628 monokrystalicznych ogniw słonecznych. Wartości te zdecydowały o przerwaniu lotu pod Madrytem, ze względu na zbyt silny, południowy wiatr. Okazał się on zbyt silny, stwarzając zagrożenie także dla stosunkowo słabej konstrukcji płatowca (zobacz: Solar Impulse nadal czeka).

Mimo tych wad samolot przeszedł już do historii. W lipcu 2010 ustanowił rekord długości lotu załogowego przy wykorzystaniu energii słonecznej (26 h, 10 min., 19 s) oraz rekord wysokości (9 235 m). Obecna próba jest częścią przygotowań do lotu dookoła Ziemi. Zostanie ona przeprowadzona - prawdopodobnie w 2014 - za pomocą większego samolotu o podobnej konstrukcji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.