Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cięższy Icon A5?

Lotnictwo cywilne, 12 września 2012

Amerykańska Icon Aircraft finalizuje proces certyfikacji wodnosamolotu A5, należącego do klasy LSA. Chce jednak, by władze lotnicze zgodziły się, ze względów bezpieczeństwa, na przekroczenie limitu 650 kg maksymalnej masy startowej.

ICON A5 to dwuosobowy samolot, napędzany silnikiem Rotax 912ULS o mocy 100 KM. Maksymalna masa startowa wynosi 645 kg, a ładowność użyteczna – od 195 do 240 kg, w zależności od wyposażenia dodatkowego. A5 ma zabierać 76 l paliwa, co winno starczyć na przebycie 550 km, przy prędkości ekonomicznej / Zdjęcie: Icon Aircraft

Icon A5 miał być dostarczany od 2010. Proces certyfikacji i przygotowania do produkcji ciągle się jednak opóźnia. Ostatnie deklaracje producenta mówią o przekazaniu pierwszych samolotów w połowie 2013. Przemawia za tym fakt podpisania umowy o wykonywaniu kompozytowych elementów płatowca przez doświadczoną Cirrus Aircraft (Cirrus wesprze Icon Aircraft, 2012-08-07).

Niepokojące dla ponad 850 osób, które dokonały przedpłat na A5, są jednak inne, ostatnie doniesienia. Przedstawiciele Icon Aircraft zwrócili się bowiem do amerykańskich władz lotniczych FAA o zgodę na zwiększenie masy samolotu, a co za tym idzie także maksymalnej masy startowej, z obecnych 645 do ok. 745 kg, ze względu na możliwość poprawienia bezpieczeństwa lotu, w tym zmniejszenia ryzyka wystąpienia niekontrolowanego korkociągu.

Jednocześnie jednak producenci chcą, by utrzymać samolot w kategorii lekkich samolotów sportowych (LSA), co wiąże się ze zmniejszonymi wymogami przy uzyskaniu licencji pilota. Na razie nie wiadomo, jakie jest stanowisko FAA w tej sprawie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.