Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot seryjnego A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 07 marca 2013

Wczoraj oblatano pierwszy seryjny transportowiec Airbus Military A400M Atlas. Jego odbiorcą będą wojska lotnicze Francji.

Pierwszy seryjny Atlas w barwach wojsk lotniczych Francji podczas inauguracyjnego lotu / Zdjęcie: Airbus Military

Samolot, oznaczony numerem MSN7, wystartował z lotniska w Sewilli 6 marca o 11:48. Dowódcą załogi był pilot-oblatywacz Airbusa Hugues Van Der Stichel. Po locie, trwającym 5 h i 42 min, Atlas wylądował w macierzystym porcie.

Dzieląc się wrażeniami po oblocie Van Der Stichel stwierdził: Samolot zachowywał się tak, jak przewidywaliśmy. Lot był bardzo spokojny, co potwierdza doskonałe własności pilotażowe A400M. Wynik pierwszego lotu daje nam pewność, że dostarczymy go na czas francuskim wojskom lotniczym.

Oblatany wczoraj samolot został zaprezentowany publicznie kilka tygodni wcześniej (Pierwszy A400M w barwach Francji, 2013-01-16). Producent zakłada, że na przełomie maja i czerwca br. MSN7 zostanie dostarczony do bazy lotniczej BA 123 Orléans-Bricy, gdzie stacjonować będą francuskie Atlasy. Paryż zamówił 50 samolotów tego typu, które zastąpią przestarzałe C-160 Transall.

28 stycznia w Sewilli rozpoczęto już szkolenie pierwszej grupy mechaników, w skład której wchodzi 16 Francuzów i 2 Brytyjczyków. 4 lutego dołączyło do nich pięciu francuskich techników załadunku. Tego samego dnia w Tuluzie zainaugurowano szkolenie czterech francuskich pilotów, tworzących 2 pierwsze załogi.

Natomiast 18 lutego br. Airbus Military podpisał z Organizację ds. Współpracy w Dziedzinie Uzbrojenia (OCCAR) wstępną umowę dotyczącą 18-miesięcznego pakietu wsparcia dla A400M, które wejdą do wyposażenia wojsk lotniczych Francji. Na mocy porozumienia Agencja zapewni obsługę techniczną w bazie, będzie zarządzała częściami zamiennymi i zapewni bezproblemowe wdrożenie Atlasów do służby.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.