We wtorek władze Impresa Brasileira de Aeronautica SA (Embraera), zdecydowały o oficjalnym rozpoczęciu rozwoju i późniejszej produkcji dwóch nowych typów odrzutowych samolotów dyspozycyjnych: MSJ i MLJ.
Embraer ma nadzieję, że dzięki nowym modelom samolotów dyspozycyjnym, będzie mógł skuteczniej rywalizować z kanadyjskim Bombardierem, dotychczasowym liderem tego segmentu rynku (zobacz: Bogatszy Bombardier) / Rysunek: Embraer
Embraer MSJ będzie miał zasięg 5560 km, mniejszy MLJ - 4260 km. W ofercie brazylijskiego producenta będą się plasowały między Legacy 600 a Phenomem 300. Ich projekty - razem z makietą kabiny - zostały po raz pierwszy publicznie pokazane w czasie targów lotniczych w Atlancie, w ubiegłym roku.
Władze przedsiębiorstwa szacują, że ich rozwój pochłonie ok. 750 mln USD. Produkcja powinna rozpocząć się, odpowiednio, w drugim półroczu 2012 i w 2013. Sprzedaż nowych samolotów ruszy w maju, w czasie targów European Business Aviation Convention and Exhibition (EBACE), w Genewie.
Ogłoszono również, że dostawcą silników będzie Honeywell. Samoloty będzie napędzał model HTF7500E, wywodzący się ze sprawdzonego i efektywnego HTF7000. Wybrano również partnera produkującego awionikę. Nowe samoloty Embraera zostaną wyposażone w zestaw Pro Line Fusion Rockwell Collinsa.