Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Plany rozwoju NAS Lemoore

Lotnictwo wojskowe, 12 maja 2015

NAS Lemoore będzie największą bazą lotnictwa US Navy.

Docelowo w NAS Lemoore stacjonować ma 17 eskadr lotinctwa US Navy – 7 użytkujących F-35C i 10 wyposażonych w F/A-18E/F / Zdjęcie: US Navy

W ciągu kilku najbliższych lat Naval Air Stadion Lemoore w Kalifornii stanie się największą baza lotnictwa US Navy, w której stacjonować będą samoloty wielozadaniowe. Jest to jeden z elementów strategii pivotu do Azji (USN o pivocie, 2014-08-21). Proces transformacji został zapoczątkowany jesienią ub. r., gdy dowództwo marynarki wojennej USA zadecydowało o utworzeniu w NAS Lemoore głównej bazy dla F-35C należących do jednostek podporządkowanych Flocie Pacyfiku. Alternatywną lokalizacją była NAS El Centro. Oprócz tego trafią tam także eskadry wyposażone w F/A-18.

Pierwszą jednostką eksploatującą F-35C, które pojawi się w NAS Lemoore będzie licząca ok. 1000 oficerów i żołnierzy VFA-101 (eskadra uderzeniowo-myśliwska) Grim Reapers (Pierwsza eskadra F-35C, 2013-10-04). Przenosiny z AFB Eglin rozpoczną się w styczniu 2017. Zadaniami lotników Grim Reapers będzie szkolenie załóg lotniczych i personelu obsługowego lotnictwa US Navy, eksploatującego F-35C, a także naprawy samolotów tego typu. Zgodnie z obecnymi planami pierwszymi, którzy przejdą program przeszkolenia na F-35C będą lotnicy i technicy VFA-97 Warhawks, począwszy od stycznia 2018.

W międzyczasie do Kalifornii przybędą dwie inne eskadry, wyposażone w F/A-18E/F Super HornetVFA-136 Knighthawks i VFA-11 Red Rippers. Przybędą one do Lemoore z NAS Oceana w Wirginii, odpowiednio w czerwcu 2016 i styczniu 2017.

Obecnie w NAS Lemoore stacjonuje 15 eskadr, mających na stanie samoloty F/A-18C/E/F (Kuwejt kupił Super Hornety?, 2015-05-07). Docelowo, do lat 2028-2030, ma znaleźć się tam 17 eskadr – 7 użytkujących F-35C i 4 wyposażone w F/A-18E i 6 mających w składzie F/A-18F. Każda z nich, za wyjątkiem VFA-101, liczyć ma 10 samolotów. Ta ostatnia posiadać ma na stanie aż 30 F-35C.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że eskadry wyposażone w F-35C będą miały liczniejszy personel obsługowy. Obecnie eskadra użytkująca F/A-18 ma w składzie 226-234 inżynierów i techników. Obsługą F-35C zajmować ma się 245-250 ludzi. Jest to spowodowane koniecznością utworzenia warsztatu obsługi technicznej, zadaniem którego będzie naprawa struktury samolotu.

W ciągu kolejnych 10 lat planowana jest też ciągła rozbudowa infrastruktury NAS Lemoore. Hangar nr 5 zostanie przebudowany.  W pierwszej kolejności w jednym z jego modułów pomieszczą się samoloty VFA-101. Prace w całym budynku zakończą się po 3 latach. Docelowo znajdować ma się tam flota 4 eskadr. W 2018 rozpocznie się budowa hangaru nr 6. Potrwa ona 2 lata.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.