Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USNS Montford Point po testach

Marynarka wojenna, 25 marca 2013

Zakończył się pierwszy etap testów morskich okrętu przeładowczego klasy Mobile Landing Platform (MLP), USNS Montford Point (T-MLP 1). Przeprowadzone próby wypadły pomyślnie.

USNS Montford Point (T-MLP 1) w doku stoczni Nassco w San Diego / Zdjęcie: US Navy

Pierwszy etap testów morskich został zakończony 20 marca w San Diego, jednak US Navy poinformowała o z opóźnieniem. Za ich realizację i przebieg odpowiadał producent, stocznia National Steel and Shipbuilding Company (Nassco). Próby odbyły się zaledwie kilka tygodni po tym, jak USNS Montford Point został ochrzczony (USNS Montford Point ochrzczony, 2013-03-05).

Przeprowadzone próby miały za zadanie sprawdzenie funkcjonowania podstawowych systemów pokładowych jednostki (w tym częściowego zanurzania) oraz działania układu pędnego. Testowano też stabilność konstrukcji w przypadku oddziaływania wysokich fal morskich. Ten ostatni aspekt ma duże znaczenie w związku z typem zadaniem, jakie okręt będzie realizował w przyszłości. Jednostki klasy MLP mają bowiem służyć jako platformy przeładowcze pojazdów i ładunków, z okrętów zaopatrzeniowych na poduszkowce i barki desantowe. Muszą wobec tego cechować się możliwością operowania przy różnych stanach morza.

W chwili obecnej USNS Montford Point poddawany jest ostatnim pracom wykończeniowym. Usuwane są też usterki wykryte w czasie niedawnych testów. Przydatność konstrukcji do służby zostanie w najbliższych tygodniach (najprawdopodobniej w połowie kwietnia) poddana ocenie specjalistów z Navy Board of Inspection and Survey (INSURV). Jeżeli nie wykryją oni żadnych nieprawidłowości, już w maju zostanie ona przyjęcia do US Navy Military Sealift Command (MSC). Pełną gotowość operacyjną ma uzyskać w przeciągu następnych 2 lat.

USNS Montford Point jest pierwszym z 3 okrętów klasy MLP, montowanych dla US Navy przez Nassco. Pozostałe to przyszłe: USNS John Glenn (T-MLP-2) i USNS Lewis B. Puller (MLP 3). Znajdują się one obecnie w różnych stadiach montażu. Według ustalonego terminarza, T-MLP-2 ma zostać zwodowany i ochrzczony na jesieni br., a jego przekazanie odbiorcy zaplanowane jest na pierwsze miesiące 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.