Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zielone światło dla KC-390

Lotnictwo wojskowe, 26 marca 2013

Przedstawiciele Embraera poinformowali, że wspólnie z wojskami lotniczymi Brazylii pozytywnie zakończyli ocenę prac projektowych średniego samolotu transportowego KC-390, otwierając drogę do budowy prototypów.

Makieta wnętrza kadłuba KC-390. Jej stworzenie i testowanie było jednym z wymaganych elementów oceny całego projektu / Zdjęcie: Embraer

Proces oceny projektu (Critical Design Review) odbył się w dniach 11-22 marca i zakończył się sukcesem. W pracach wzięli udział specjaliści przyszłego głównego użytkownika samolotu, brazylijskich wojsk lotniczych. Uznano, że założenia aerodynamiczne, konfiguracja struktur płatowca oraz urządzeń pokładowych są poprawne. W procesie wykorzystano trójwymiarowe plany samolotu, wstępną wersję symulatora lotu oraz makiety kokpitu i przedziału transportowego, wykonane w skali 1:1.

Zakończenie tego etapu jest jednocześnie zezwoleniem na rozpoczęcie montażu prototypów. Zgodnie z harmonogramem dalszych prac, oblot pierwszego z nich zaplanowano na drugą połowę 2014. Dostawy powinny się rozpocząć rok później.

Do tej pory Embraer zebrał wstępne zamówienia na 60 samolotów tego typu, z Brazylii, Argentyny, Portugalii, Kolumbii, Chile i Czech (Międzynarodowy KC-390, 2010-09-11, Czechy w programie KC-390, 2010-09-14). Jednak jedyne potwierdzone zamówienie – na dwa prototypy – podpisano w 2009 z rodzimymi wojskami lotniczymi.

KC-390 będzie średnim samolotem wielozadaniowym (transportowym różnych odmian i tankującym), który ma konkurować z transportowcami Lockheed Martina rodziny C-130. Według obliczeń konstruktorów, Embraer ma zabierać na pokład do 80 żołnierzy lub do 22 t ładunku. Brazylijczycy liczą na zainteresowanie dotychczasowych użytkowników starszych wersji C-130, oferując niższe ceny w stosunku do nowych odmian tych samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.