Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AW 169 AAS dla US Army

Lotnictwo wojskowe, Wojska lądowe, 17 kwietnia 2013

Podczas konwencji Army Aviation Association of America, koncern AgustaWestland zaprezentował pełnowymiarową makietę śmigłowca AW169 w wersji rozpoznawczo-uderzeniowej, proponowaną US Army.

Wizja AW169 w wersji rozpoznawczo-uderzeniowej, proponowana US Army / Rysunek: AgustaWestland

Wiropłat jest ofertą europejskiego przedsiębiorstwa w konkursie Armed Aerial Scout (AAS), którego celem jest wyłonienie następców przestarzałych OH-58D Kiowa Warrior.

Wyposażenie kabiny załogi AW169 AAS, z awioniką glass cockpit, obejmującą trzy wielofunkcyjne wyświetlacze, umożliwia wykonywanie lotów w każdych warunkach pogodowych, z użyciem okularowych wzmacniaczy obrazu (NVG), z załogą jedno-/dwuosobową, w warunkach VFR/IFR.

Dzięki dwóm silnikom turbinowym Pratt & Whitney Canada PW210 o maksymalnej mocy startowej 750 kW (1000 KM) każdy, z elektronicznym układem sterowania FADEC, śmigłowiec ma być zdolny do wykonania zawisu bez wpływu ziemi na wysokości 1830 m w temperaturze otoczenia wynoszącej +35OC i rozwinięcia prędkości przelotowej ponad 260 km/h.

Ładownia AW169 AAS ma pomieścić 10 żołnierzy z pełnym oporządzeniem, a załogę stanowić będzie 2 pilotów. W zależności od potrzeb śmigłowiec można będzie wyposażyć w dodatkowe urządzenia łączności, umożliwiające działanie w środowisku sieciocentrycznym, przekształcając go w lotnicze stanowisko dowodzenia. Producent twierdzi, że zabudowana awionika pozwala na zarządzanie wszelkimi misjami i wszystkimi rodzajami uzbrojenia, jakich wymaga US Army.

Inne opcje to zabudowanie dodatkowych zbiorników paliwa lub podwieszenie uzbrojenia, czy wyposażenie silników w mieszacze gazów wylotowych, zmniejszające sygnaturę w podczerwieni.

Uzyskanie Certyfikatu Typu przez AW169 zaplanowane jest w 2014. Jeden z 4 oblatanych dotychczas prototypów (Oblot seryjnego prototypu AW169, 2013-02-01) ma spełniać wymogi stawiane przez amerykańską FAA. Dotychczas cztery AW169 spędziły w powietrzu łącznie ponad 200 h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.