Podczas konwencji Army Aviation Association of America, koncern AgustaWestland zaprezentował pełnowymiarową makietę śmigłowca AW169 w wersji rozpoznawczo-uderzeniowej, proponowaną US Army.
Wiropłat jest ofertą europejskiego przedsiębiorstwa w konkursie Armed Aerial Scout (AAS), którego celem jest wyłonienie następców przestarzałych OH-58D Kiowa Warrior.
Wyposażenie kabiny załogi AW169 AAS, z awioniką glass cockpit, obejmującą trzy wielofunkcyjne wyświetlacze, umożliwia wykonywanie lotów w każdych warunkach pogodowych, z użyciem okularowych wzmacniaczy obrazu (NVG), z załogą jedno-/dwuosobową, w warunkach VFR/IFR.
Dzięki dwóm silnikom turbinowym Pratt & Whitney Canada PW210 o maksymalnej mocy startowej 750 kW (1000 KM) każdy, z elektronicznym układem sterowania FADEC, śmigłowiec ma być zdolny do wykonania zawisu bez wpływu ziemi na wysokości 1830 m w temperaturze otoczenia wynoszącej +35OC i rozwinięcia prędkości przelotowej ponad 260 km/h.
Ładownia AW169 AAS ma pomieścić 10 żołnierzy z pełnym oporządzeniem, a załogę stanowić będzie 2 pilotów. W zależności od potrzeb śmigłowiec można będzie wyposażyć w dodatkowe urządzenia łączności, umożliwiające działanie w środowisku sieciocentrycznym, przekształcając go w lotnicze stanowisko dowodzenia. Producent twierdzi, że zabudowana awionika pozwala na zarządzanie wszelkimi misjami i wszystkimi rodzajami uzbrojenia, jakich wymaga US Army.
Inne opcje to zabudowanie dodatkowych zbiorników paliwa lub podwieszenie uzbrojenia, czy wyposażenie silników w mieszacze gazów wylotowych, zmniejszające sygnaturę w podczerwieni.
Uzyskanie Certyfikatu Typu przez AW169 zaplanowane jest w 2014. Jeden z 4 oblatanych dotychczas prototypów (Oblot seryjnego prototypu AW169, 2013-02-01) ma spełniać wymogi stawiane przez amerykańską FAA. Dotychczas cztery AW169 spędziły w powietrzu łącznie ponad 200 h.