Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Postępy Skeldara V-200

Lotnictwo wojskowe, 15 maja 2013

Saab poinformował o zakończeniu kolejnego etapu testów bezzałogowego śmigłowca Skeldar V-200.

Całkowita długość bsl Skeldar (z  łopatami wirnika nośnego) wynosi 4 m, a długość kadłuba – 3,2 m. Średnica wirnika nośnego to 3,3 m, a wysokość śmigłowca wynosi 1,2 m. Masa startowa bezzałogowca to, w zależności od wersji, 200-230 kg (w tym 30 kg ładunku podwieszanego). Wiropłat rozwija prędkość do 130 km/h i może operować na polu walki przez 4-5 h / Zdjęcie: Avionics Intelligence

Próby realizowane były w ostatnim czasie na terenie USA i Szwecji. Konstrukcja była testowana podczas lotów nad lądem i morzem. Próby zbiegły się w czasie z lotami pokazowymi Skeldara dla potencjalnych odbiorców.

Przeprowadzona seria prób Skeldara zakładała jego użycie za dnia i w nocy, a także w różnych warunkach atmosferycznych. Testowane było również: funkcjonowanie pokładowych optoelektronicznych urządzeń obserwacji pola walki, zmiana podporządkowania operacyjnego różnym polowym centrom kierowania i dowodzenia podczas lotów dalekodystansowych, działanie zespołu napędowego – silnika na paliwo ciężkie, zdolność  do wykonania precyzyjnego lądowania i zdolność śledzenia celu (osłanianego konwoju).

Oceniano też zdolność wiropłata do autonomicznego operowania na polu walki, zwłaszcza w sytuacji nagłej utraty łączności z centrum kierowania. Może to mieć duże znaczenie z punktu widzenia potencjalnych odbiorców, zwłaszcza w przypadku użycia Skeldara w warunkach rzeczywistego pola walki, charakteryzującego się występowaniem trudnych do przewidzenia czynników sytuacyjnych.

Konstrukcja Saaba opracowana została z myślą o jej różnorodnym zastosowaniu (Nowy Skeldar, 2008-03-19). Śmigłowiec może operować zarówno podczas misji wojskowych (w wersji lądowej i morskie) jak i rynek cywilnych, np. przy zabezpieczaniu imprez masowych, czy ocenie zniszczeń, wsparciu misji poszukiwawczo-ratowniczych, obserwacji, śledzeniu pojazdów i jednostek morskich, wykonywaniu zdjęć lotniczych i patrolowaniu przestrzeni powietrznej. .

Standardowy zestaw składa się z 2 śmigłowców oraz mobilnego centrum kierowania lotami. Do jego nadzorowania wystarczy 2 ludzi.

Podobne rozwiązanie, Camcopter S-100, zostało opracowane przez austriacką Schiebel Elektronische Gerate GmbH (IDEX: Integracja I-Master z S-100, 2013-02-22).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.