Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Patrolowiec dla Mauritiusu coraz bliżej

Marynarka wojenna, 20 sierpnia 2013

Postępują prace nad budową przeznaczonego dla straży wybrzeża Mauritiusu pełnomorskiego okrętu patrolowego, CGS Barracuda.

Nowy okręt patrolowy dla straży wybrzeża Mauritiusu będzie miał 74,1 m długości i 11,4 m szerokości. Jednostka będzie rozwijała prędkość do 20 w, a jej zasięg maksymalny (przy prędkości 12 w) ma wynosić 9 260 km. Wyporność patrolowca to 1 350 t / Rysunek: GRSE

Przypomnijmy, że za budowę CGS Barracuda odpowiada indyjskie przedsiębiorstwo stoczniowe, Garden Reach Shipbuilders and Engineers (GRSE), zlokalizowane w Kolkacie na północnym wschodzie Indii (Wodowanie INS Kiltan, 2013-03-28, Startuje Project 17A, 2009-06-29, INS Airavat w służbie, 2009-05-22). Okręt został zamówiony przez straż wybrzeża Mauritiusu w marcu 2011. Wartość porozumienia wynosi 60 mln USD.

Na początku miesiąca na terenie GRSE odbyła się uroczystość wodowania okrętu. Wzięli w niej udział przedstawiciele jego producenta, a także straży wybrzeża przyszłego użytkownika oraz Indii. CGS Barracuda ma zostać przekazany odbiorcy w 2014 i jeszcze w tym samym roku powinien rozpocząć służbę.

Zamówienie CGS Barracuda w indyjskiej stoczni jest bardzo symptomatyczne. Port Louis i New Delhi od lat łączą bliskie relacje polityczno-wojskowe. Ich najbardziej wyraźnym przykładem jest współpraca władz Mauritiusu ze strażą wybrzeża i marynarką wojenną Indii. Indyjskie okręty często patrolują wody wyłącznej strefy ekonomicznej tego wyspiarskiego państwa.

Indie są też donatorem wyposażenia wojskowego dla Mauritiusu. W przeszłości New Delhi przekazało sąsiadowi m.in. śmigłowiec wojskowy HAL Dhruv (Niechciany Dhruv, 2011-05-26) oraz stację radiolokacyjną. Z kolei w 2012 strona indyjska sprezentowała sojusznikowi 2 samoloty Dornier Do-228.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.