Postępują prace nad budową przeznaczonego dla straży wybrzeża Mauritiusu pełnomorskiego okrętu patrolowego, CGS Barracuda.
Przypomnijmy, że za budowę CGS Barracuda odpowiada indyjskie przedsiębiorstwo stoczniowe, Garden Reach Shipbuilders and Engineers (GRSE), zlokalizowane w Kolkacie na północnym wschodzie Indii (Wodowanie INS Kiltan, 2013-03-28, Startuje Project 17A, 2009-06-29, INS Airavat w służbie, 2009-05-22). Okręt został zamówiony przez straż wybrzeża Mauritiusu w marcu 2011. Wartość porozumienia wynosi 60 mln USD.
Na początku miesiąca na terenie GRSE odbyła się uroczystość wodowania okrętu. Wzięli w niej udział przedstawiciele jego producenta, a także straży wybrzeża przyszłego użytkownika oraz Indii. CGS Barracuda ma zostać przekazany odbiorcy w 2014 i jeszcze w tym samym roku powinien rozpocząć służbę.
Zamówienie CGS Barracuda w indyjskiej stoczni jest bardzo symptomatyczne. Port Louis i New Delhi od lat łączą bliskie relacje polityczno-wojskowe. Ich najbardziej wyraźnym przykładem jest współpraca władz Mauritiusu ze strażą wybrzeża i marynarką wojenną Indii. Indyjskie okręty często patrolują wody wyłącznej strefy ekonomicznej tego wyspiarskiego państwa.
Indie są też donatorem wyposażenia wojskowego dla Mauritiusu. W przeszłości New Delhi przekazało sąsiadowi m.in. śmigłowiec wojskowy HAL Dhruv (Niechciany Dhruv, 2011-05-26) oraz stację radiolokacyjną. Z kolei w 2012 strona indyjska sprezentowała sojusznikowi 2 samoloty Dornier Do-228.