Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodowanie pierwszej LCM-1E dla Canberry

Marynarka wojenna, 17 września 2013

Hiszpańskie przedsiębiorstwo stoczniowe Navantia poinformowało o zwodowaniu pierwszej barki desantowej LCM-1E, budowanej z przeznaczeniem do przenoszenia przez australijskie desantowce typu Canberra.

Budowane przez Navantię barki desantowe LCM-1E mają 23 m długości i 6,4 m szerokości. Ich pełna wyporność wynosi 110 t. Są w stanie przewieźć m.in. 170 żołnierzy wraz z wyposażeniem. Rozwijają prędkość ponad 20 w, a ich zasięg to 351 km / Zdjęcie: Navantia

LCM-1E budowane są przez Navantię na mocy porozumienia zawartego z australijskimi władzami pod koniec 2011. Barki powstają w ramach zlecenia dodatkowego, towarzyszącego umowie z 2007 o budowie przez Hiszpanów 2 okrętów desantowych dla marynarki wojennej Australii (RAN) (Australia podpisała kontrakt na dostawy okrętów amfibijnych, 2007-10-09), przyszłych: HMAS Adelaide (LHD 01) i HMAS Canberra (LHD 02) (Wodowanie Canberry, 2011-02-21, Wodowanie Adelajdy, 2012-07-05).

W ramach realizacji porozumienia z 2007, Hiszpanie byli odpowiedzialni przede wszystkim za budowę kadłubów okrętów oraz ich częściowe wyposażenie. Umowa zawiera wymóg przekazania niektórych prac wykończeniowych, w tym tych związanych z instalacją elementów nadbudówki oraz integracją systemów pokładowych, przedsiębiorstwom w Australii. Odpowiadają za nie zakłady BAE Systems, zlokalizowane w Williamstown na południowym wschodzie kraju.

Budowane dla Canberry LCM-1E mają mieć niemal bliźniaczą konstrukcję w porównaniu do barek przenoszonych przez hiszpański okręt desantowy Juan Carlos I (L 61). Co ciekawe, pod względem konstrukcyjnym australijskie desantowce zbliżone są do wspomnianej jednostki.

Według planów hiszpańskiego przedsiębiorstwa, pierwsze 4 LCM-1E zostaną przekazane odbiorcy w 2014, a więc w tym samym czasie, kiedy na stan RAN ma wejść HMAS Canberra. Pozostałe będą docierać do Australii systematycznie w kolejnych latach. Australijskie barki będą wyposażone m.in. w system zarządzania walką opracowany i zainstalowany przez izraelski Elbit Systems (System zarządzania walką dla LCM-1E, 2012-10-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.