Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Czwarta Barracuda

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 25 kwietnia 2014

W najbliższych miesiącach Direction générale de l'armement (DGA) złoży zamówienie na czwarty atomowy okręt podwodny typu Barracuda. W dalszym ciągu nie wybrano stoczni, która będzie odpowiadała za ich przyszły serwis.

Program zmierzający do zakupu i wprowadzenia do służby sześciu atomowych okrętów podwodnych typu Barracuda został uruchomiony w 1998. Pierwsza jednostka pojawi się w linii w 2017. Ostatni, dekadę później. Koszt ich powstania szacowany jest na 9,5 mld euro (40 mld zł) / Rysunek: MO Francji 

Obecnie DCNS prowadzi prace nad trzema spośród sześciu planowanych jednostek typu Barracuda, które zastąpią w linii eksploatowane Rubis (Postępy budowy Barracudy, 2011-12-20). W najbliższych miesiącach, DGA złoży zamówienie na budowę czwartego okrętu tego typu. Zgodnie z harmonogramem, ma on pojawić się w linii w 2023. Od swoich poprzedników Barracudy będą cechować się większą wypornością – 5300 t w porównaniu do 2600 t, a także możliwością atakowania celów lądowych dzięki pociskom SCALP Naval (Udany test SCALP Naval, 2012-07-13).

Marine Nationale (marynarka wojenna Francji) w dalszym ciągu nie wybrała stoczni, która w przyszłości będzie odpowiadała za serwis okrętów omawianego typu. Do tej pory, za najbardziej prawdopodobną lokalizację uznawano Port militaire de Toulon. Według doniesień francuskich mediów, ostateczny wybór może paść jednak na Brest, który odpowiada już za przegląd i remonty strategicznych okrętów podwodnych typu Triomphant (Le Terrible w służbie, 2010-10-04).

Wśród korzyści ewentualnego wyboru Brest nad Tulonem wymienia się m.in. fakt, że ta druga stocznia leży na obszarze dużej aktywności sejsmicznej. W związku z czym, budowa odpowiedniej infrastruktury portowej pod Barracudy byłaby droższa, a i tak nie gwarantowałaby pełnej ochrony przebywających na jej terenie okrętów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.