Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec prób Niedźwiedzia

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Wojska lądowe, 10 czerwca 2014

W Rosji zakończyły się badania państwowe pojazdu minoodpornego WPK-3924 Miedwied. Pierwsza partia wozów ma jeszcze w tym roku trafić do Wojsk Wewnętrznych MSW FR.

Wóz WPK-3924 Miedwied w układzie 4x4, oznaczany także SPM-3 (Specialnaja Policeiskaja Maszina), pokazano po raz pierwszy w 2008. To rosyjski odpowiednik amerykańskiej klasy MRAP – pojazdów patrolowych o podwyższonej odporności na wybuchy min / Zdjęcie: Witalij W. Kuzmin

Według doradcy prezesa koncernu WPK (Wojenno-Promyszliennaja Kompania), Siergieja Bekietowa, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (MWD) Federacji Rosyjskiej zakończyło badania pojazdu minoodpornego WPK-3924 Miedwied (Niedźwiedź). Państwowe próby są opóźnione względem harmonogramu z końca 2012 o prawie rok (Wilk i Niedźwiedź w 2013, 2012-11-23).

WPK-3924 ma masę 12,8 t i nośność 1,2 t. Wóz ma prześwit 450 mm. Załoga składa się z dwóch osób (kierowca i dowódca) oraz siedmiu w pełni wyekwipowanych żołnierzy lub funkcjonariuszy desantu, którzy wydostają się z chronionego przedziału przez duże, dzielone drzwi z tyłu pojazdu. Maksymalna prędkość w terenie 45 km/h, na drodze 110 km/h, zasięg na drodze 1000 km / Rysunek: WPK

Pojazd WPK-3924 opracował w ramach finansowanego przez MSW FR projektu badawczo-rozwojowego BTR-WW (Transporter opancerzony dla Wojsk Wewnętrznych) Wojenno-Inżieniernyj Centr z Niżnego Nowogrodu, wchodzący w skład koncernu WPK (Wojenno-Promyszliennaja Kompania).

Wnętrze przedziału desantowego wozu Niedźwiedź / Zdjęcie: Witalij W. Kuzmin

Bekietow potwierdził, że po zakończeniu badań oczekiwane jest podpisanie zamówienia na dostawy WPK-3924, jako że pojazd ten został opracowany na zlecenie MWD. Według doradcy pierwsza partia tych wozów ma trafić w ręce funkcjonariuszy jeszcze w tym roku. Przedstawiciel WPK zakłada, że roczna pula zamówień na te pojazdy będzie wynosiła około 300 sztuk.

Niedźwiedzie mają w przyszłości całkowicie zastąpić kołowe transportery opancerzone BTR-80 i stać się w ciągu najbliższych kilku lat podstawowym pojazdem żołnierzy Wojsk Wewnętrznych (WW MWD) i funkcjonariuszy innych formacji specjalnych podległych rosyjskiemu Ministerstwu Spraw Wewnętrznych.

WPK-3924 Miedwied jest odporny na ostrzał pociskami przeciwpancernymi B-32 kalibru 7,62 mm wystrzelonymi ze 100 metrów z karabinu wyborowego SWD oraz detonacje pod jednym z kół odpowiednika 7-kilogramowego ładunku TNT. W tym ostatnim przypadku załoga oraz desant ma wydostać się z wnętrza bez poważnych zranień. Jest to pojazd wyposażony także w nadciśnieniowy system filtrowentylacyny do obrony przed oddziaływaniem skutków broni masowego rażenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra