Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjskie(?) Rysie

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 14 marca 2012

Rozpoczęły się dostawy samochodów patrolowych Iveco LMV M65 dla rosyjskich wojsk lądowych, półtora roku po pierwotnie planowanym terminie.

Widok nowego pojazdu w garażach 5. Gwardyjskiej Tamańskiej Samodzielnej Brygady Strzelców Zmotoryzowanych...

Zakup włoskich Rysi (nazwa handlowa LMV to właśnie Lynx) wpisuje się w politykę importu technologii, co ma pozwolić rosyjskiemu przemysłowi na odrobienie strat do Zachodu w kluczowych dziedzinach, w tym także militarnej.

Latem 2010 rosyjski resort obrony zdecydował o rezygnacji z zakupów własnych samochodów patrolowych Tigr, na rzecz cieszących się o wiele lepszą renomą włoskich LMV. Według ówczesnych doniesień Kommiersanta, MO FR zamierzało w ciągu 5-6 lat kupić 1775 LMV M65. Na lata 2011-12 zaplanowano zakup po 278 pojazdów tego typu. W kolejnych 2 latach poziom zakupów miał wzrosnąć do 458 rocznie. Na 2015 plan przewidywał zakup 228, a na 2016 - 75 LMV M65 (zobacz: Ivecozamiast Tigrów). Samochody miały być montowane przez zakłady KamAZ, dzięki licencji z wzrastającym stopniowo odsetkiem rodzimych podzespołów.

...i prawdopodobnie największy wkład miejscowego przemysłu - tabliczka z nową nazwą pojazdu

Niestety, okazało się, że plany te były nierealne. W ubiegłym roku władze KamAZ-a, odmówiły zaangażowania się w projekt. Powodem był brak pełnego przekazania technologii. Według rosyjskich mediów, Włosi nie zdołali bowiem przekonać do tego kluczowych, zagranicznych poddostawców, w tym niemieckiego producenta ceramicznego pancerza, opartego zresztą o holenderskie rozwiązania, podobnie jak amerykańskiego producenta silników...

Ostatecznie montaż Lynxów umieszczony został w zakładach KamAZa w Woroneżu. Jednak - jak wskazują nieoficjalne informacje - zakres prac realizowanych przez Rosjan jest znikomy. Być może z pewną dozą złośliwości, ale twierdzi się, że sprowadza się on do zamontowania tabliczki z nową, rosyjska już nazwą: Rys.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.