Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.


Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : u in Entity, line: 1 in /library/Site/String.php on line 146

Rosyjskie(?) Rysie

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 14 marca 2012

Rozpoczęły się dostawy samochodów patrolowych Iveco LMV M65 dla rosyjskich wojsk lądowych, półtora roku po pierwotnie planowanym terminie.

Widok nowego pojazdu w garażach 5. Gwardyjskiej Tamańskiej Samodzielnej Brygady Strzelców Zmotoryzowanych...

Zakup włoskich Rysi (nazwa handlowa LMV to właśnie Lynx) wpisuje się w politykę importu technologii, co ma pozwolić rosyjskiemu przemysłowi na odrobienie strat do Zachodu w kluczowych dziedzinach, w tym także militarnej.

Latem 2010 rosyjski resort obrony zdecydował o rezygnacji z zakupów własnych samochodów patrolowych Tigr, na rzecz cieszących się o wiele lepszą renomą włoskich LMV. Według ówczesnych doniesień Kommiersanta, MO FR zamierzało w ciągu 5-6 lat kupić 1775 LMV M65. Na lata 2011-12 zaplanowano zakup po 278 pojazdów tego typu. W kolejnych 2 latach poziom zakupów miał wzrosnąć do 458 rocznie. Na 2015 plan przewidywał zakup 228, a na 2016 - 75 LMV M65 (zobacz: Ivecozamiast Tigrów). Samochody miały być montowane przez zakłady KamAZ, dzięki licencji z wzrastającym stopniowo odsetkiem rodzimych podzespołów.

...i prawdopodobnie największy wkład miejscowego przemysłu - tabliczka z nową nazwą pojazdu

Niestety, okazało się, że plany te były nierealne. W ubiegłym roku władze KamAZ-a, odmówiły zaangażowania się w projekt. Powodem był brak pełnego przekazania technologii. Według rosyjskich mediów, Włosi nie zdołali bowiem przekonać do tego kluczowych, zagranicznych poddostawców, w tym niemieckiego producenta ceramicznego pancerza, opartego zresztą o holenderskie rozwiązania, podobnie jak amerykańskiego producenta silników...

Ostatecznie montaż Lynxów umieszczony został w zakładach KamAZa w Woroneżu. Jednak - jak wskazują nieoficjalne informacje - zakres prac realizowanych przez Rosjan jest znikomy. Być może z pewną dozą złośliwości, ale twierdzi się, że sprowadza się on do zamontowania tabliczki z nową, rosyjska już nazwą: Rys.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.