Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pentagon uziemił czasowo F-35

Lotnictwo wojskowe, 16 czerwca 2014

Pentagon poinformował o czasowym zawieszeniu lotów myśliwców nowej generacji F-35. Było to spowodowane wyciekiem oleju z silnika jednego z samolotów tego typu.

F-35B w Marine Corps Air Station Yuma / Zdjęcie: USMC

Pentagon poinformował w piątek, 13 czerwca o czasowym zawieszeniu lotów myśliwców nowej generacji F-35. Stało się to po wydarzeniu z 10 czerwca, gdy samolot tego typu musiał awaryjnie lądować w Marine Corps Air Station Yuma w Arizonie po stwierdzeniu wycieku oleju z silnika. To kolejna z serii usterek myśliwca powstałego w wyniku realizacji najdroższego w historii myśliwca wielozadaniowego.

Po zawieszeniu lotów F-35 przeprowadzono badania 97 dotąd dostarczonych myśliwców. Według producenta silników F135, Pratt & Whitney, przegląd każdego z nich trwał około półtorej godziny. 3 samoloty nie przeszły przeglądu pozytywnie. Pozostałe od soboty, 14 czerwca sukcesywnie wracają do lotów.

Uziemienia floty F-35 z powodu problemów z silnikami zdarzały się już wcześniej, na przykład w lutym 2013 (F-35 znowu uziemione, 2013-02-23). Przedstawiciele Pratt & Whitney podkreślają, że silniki F135 przepracowały już blisko 32 tysiące godzin. Z tego ponad połowę w czasie lotów.

Według obecnych planów, Pentagon zamierza wydać na program F-35 ponad 391 mld USD. Program ma objąć zakup 2443 myśliwców. Samoloty F-35, które w założeniach miały być tanimi myśliwcami dla różnych rodzajów wojsk, wraz z kolejnymi opóźnieniami i problemami technicznymi, nieustannie drożały. Obecnie ich cenę jednostkową szacuje się na 160 mln USD (ok. 3 razy więcej niż popularne myśliwce poprzedniej generacji, F-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.