Z powodu wykrycia pęknięć w turbinie silnika P&W F135 Pentagon zawiesił loty wszystkich 51 myśliwców stealth F-35 wszystkich wersji.
Pęknięcia łopatek 3. stopnia turbiny niskiego ciśnienia wykryto w silniku F135 myśliwca stealth F-35A w czasie rutynowego przeglądu przeprowadzonego 19 lutego z użyciem boroskopu w bazie Edwards w Kalifornii. Jego wyniki potwierdzili technicy producenta – Pratt & Whitney. Wszystkie F-35 wszystkich odmian zostały w związku z tym zawieszone w lotach do czasu wyjaśnienia przyczyn powstawania pęknięć.
Niedawno F-35B (wersja skróconego startu i pionowego lądowania) były zawieszone w lotach przez 25 dni z powodu wadliwego działania instalacji sterowania silnikiem wykorzystującej paliwo zamiast płynu hydraulicznego (F-35B wznawiają loty, 2013-02-14). Badania wykazały, że problem wyniknął z powodu błędu montażowego. Loty F-35B wznowiono zaledwie kilka dni przed wykryciem nowej awarii.
Silnik feralnego F-35A przepracował przed wykryciem uszkodzenia 700 godzin, z tego 409 w locie. Nie wiadomo, co było przyczyną pęknięć. Uszkodzony moduł został przewieziony do zakładów Pratt & Whitney w Connecticut dla przeprowadzenia szczegółowych badań.