Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

F-35 znowu uziemione

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 23 lutego 2013

Z powodu wykrycia pęknięć w turbinie silnika P&W F135 Pentagon zawiesił loty wszystkich 51 myśliwców stealth F-35 wszystkich wersji.

F-35A w bazie Edwards / Zdjęcie: Lockheed Martin

Pęknięcia łopatek 3. stopnia turbiny niskiego ciśnienia wykryto w silniku F135 myśliwca stealth F-35A w czasie rutynowego przeglądu przeprowadzonego 19 lutego z użyciem boroskopu w bazie Edwards w Kalifornii. Jego wyniki potwierdzili technicy producenta – Pratt & Whitney. Wszystkie F-35 wszystkich odmian zostały w związku z tym zawieszone w lotach do czasu wyjaśnienia przyczyn powstawania pęknięć.

Niedawno F-35B (wersja skróconego startu i pionowego lądowania) były zawieszone w lotach przez 25 dni z powodu wadliwego działania instalacji sterowania silnikiem wykorzystującej paliwo zamiast płynu hydraulicznego (F-35B wznawiają loty, 2013-02-14). Badania wykazały, że problem wyniknął z powodu błędu montażowego. Loty F-35B wznowiono zaledwie kilka dni przed wykryciem nowej awarii.

Silnik feralnego F-35A przepracował przed wykryciem uszkodzenia 700 godzin, z tego 409 w locie. Nie wiadomo, co było przyczyną pęknięć. Uszkodzony moduł został przewieziony do zakładów Pratt & Whitney w Connecticut dla przeprowadzenia szczegółowych badań.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.