Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chińczycy kupują 60 Embraerów

Lotnictwo cywilne, 20 lipca 2014

Chińskie Tianjin Airlines ogłosiły zakup 40 samolotów pasażerskich brazylijskiego Embraera, a ICBC Leasing do 20 kolejnych. Katalogowa wartość kontraktów może wynieść 3,3 mld USD.

Wizualizacja Embraera 190 E2 w barwach  ICBC Leasing / Rysunek: Embraer

W czasie wizyty w Brazylii prezydenta ChRL Xi Jinpinga odbyła się uroczystość podpisania umowy zakupu przez Tianjin Airlines, spółki zależnej HNA Group, 40 samolotów pasażerskich Embraer. Kontrakt dotyczy 20 samolotów rodziny E-Jet i 20 E-Jet E2 (Farnborough 2014: Kabina Embraera po nowemu, 2014-07-15). Katalogowa wartość kontraktu wynosi 2,1 mld USD (6,44 mld zł).

Podpisana 17 lipca umowa przewiduje, że pierwsze samoloty E190 trafią do odbiorcy w 2015. Z kolei samoloty E190 E2 Tianjin Airlines mają odebrać w 2018. Kontrakt ma wejść w życie wraz zapłaceniem zaliczki przez chińskie linie.

Pierwszy samolot rodziny E-Jet trafił do eksploatacji w 2004 (w Europie pierwszym klientem były PLL LOT, LOT-owski Embraer w malowaniu retro, 2014-04-04). Do dziś linie lotnicze eksploatują ponad tysiąc samolotów tego typu. Używa ich 65 linii w 45 państwach.

Rodzina E-Jet E2 to samoloty głęboko zmodernizowane przez Embraera (brazylijski producent istnieje od 1969). Zastosowano w nich nowe silniki, skrzydła o udoskonalonej aerodynamice, pełny system fly-by-wire i najnowocześniejszą awionikę. Uzyskano dzięki temu ograniczenie zużycia paliwa, kosztów eksploatacji, a także negatywnego wpływu na środowisko.

Tianjin Airlines były pierwszym w ChRL klientem Embraera, który kupił samoloty E190. Dziś posiada ich 50. Dysponuje też pierwszym w ChRL autoryzowanym ośrodkiem serwisowym. W 2011 Tianjin Airlines uzyskały tytuł najlepszych lotniczych linii regionalnych w ChRL.

Łącznie chińscy klienci mogą kupić nawet 60 samolotów Embraera. ICBC Leasing (Commercial Bank of China Leasing) zamówił bowiem 10 E190 E2 z opcją na 10 kolejnych. Łącznie kontrakty na 60 samolotów mają być warte 3,3 mld USD (10,12 mld zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.