Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe szczegóły konstrukcji Embraerów E2

Lotnictwo cywilne, 09 sierpnia 2013

Brazylijski producent ujawnił kilka dalszych szczegółów dotyczących swoich najnowszych konstrukcji – rodziny samolotów komunikacji regionalnej E2.

Nowe brazylijskie samoloty komunikacji regionalnej E-Jets E2 / Rysunek: Embraer

Jak wiadomo, Embraer anonsował rozpoczęcie prac nad E-Jets E2 podczas tegorocznego salonu w Paryżu (Paris Air Show 2013: Druga generacja Embraera, 2013-06-17). Ujawniono wówczas m.in., że nowe samoloty będą miały większą rozpiętość skrzydeł.

Zespół ten będzie produkowany w 2 wersjach. Rozpiętość skrzydeł Embraera 175-E2 zostanie zwiększona do 30,98 m. Natomiast modele 190-E2 i 195-E2 będą miały skrzydła o takiej samej rozpiętości wynoszącej 33,71 m. Większe wydłużenie skrzydeł zapewni zmniejszenie oporu aerodynamicznego, a co za tym idzie – zużycia paliwa.

Co ciekawe, Brazylijczycy zamierzają zmienić podział struktury kadłuba, wprowadzając sekcje kadłuba o większej długości. Każdy z E2 będzie miał kadłub podzielony technologicznie na 5 części – nosową, 3 środkowe i ogonową. W ten sposób zmniejszy się liczba elementów niezbędnych do ich połączenia, powodując zarazem redukcję masy własnej konstrukcji.

Pierwszy prototyp Embraera 190-E2 ma się wzbić w powietrze w drugim półroczu 2016. Seryjne samoloty tego typu, mieszczące od 97 do 114 pasażerów, mają wejść do eksploatacji począwszy od połowy 2018.

W następnej kolejności, w 2019 na rynku ma pojawić się model 195-E2, o pojemności 118-144 pasażerów. Najmniejszy Embraer 175-E2, przystosowany do przewozu 80-90 podróżnych, rozpocznie regularne loty komercyjne jako ostatni, w 2020. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra