Brazylijski producent ujawnił kilka dalszych szczegółów dotyczących swoich najnowszych konstrukcji – rodziny samolotów komunikacji regionalnej E2.
Jak wiadomo, Embraer anonsował rozpoczęcie prac nad E-Jets E2 podczas tegorocznego salonu w Paryżu (Paris Air Show 2013: Druga generacja Embraera, 2013-06-17). Ujawniono wówczas m.in., że nowe samoloty będą miały większą rozpiętość skrzydeł.
Zespół ten będzie produkowany w 2 wersjach. Rozpiętość skrzydeł Embraera 175-E2 zostanie zwiększona do 30,98 m. Natomiast modele 190-E2 i 195-E2 będą miały skrzydła o takiej samej rozpiętości wynoszącej 33,71 m. Większe wydłużenie skrzydeł zapewni zmniejszenie oporu aerodynamicznego, a co za tym idzie – zużycia paliwa.
Co ciekawe, Brazylijczycy zamierzają zmienić podział struktury kadłuba, wprowadzając sekcje kadłuba o większej długości. Każdy z E2 będzie miał kadłub podzielony technologicznie na 5 części – nosową, 3 środkowe i ogonową. W ten sposób zmniejszy się liczba elementów niezbędnych do ich połączenia, powodując zarazem redukcję masy własnej konstrukcji.
Pierwszy prototyp Embraera 190-E2 ma się wzbić w powietrze w drugim półroczu 2016. Seryjne samoloty tego typu, mieszczące od 97 do 114 pasażerów, mają wejść do eksploatacji począwszy od połowy 2018.
W następnej kolejności, w 2019 na rynku ma pojawić się model 195-E2, o pojemności 118-144 pasażerów. Najmniejszy Embraer 175-E2, przystosowany do przewozu 80-90 podróżnych, rozpocznie regularne loty komercyjne jako ostatni, w 2020.