Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szczegóły LM-100J

Lotnictwo cywilne, 21 lipca 2014

Lockheed Martin ujawnił szczegóły dotyczące wyposażenia i konstrukcji transportowca LM-100J.

Pierwszym użytkownikiem LM-100J będzie południowoafrykańskie przedsiębiorstwo SAFAIR. Jego spółka-matka ASL Aviation Group podpisała list intencyjny w sprawie zakupu 10 samolotów tego typu / Rysunek: Lockheed Martin

O istnieniu najnowszej cywilnej wersji samolotu transportowego C-130 Hercules producent informował na początku 2014 (Cywilny Super Hercules, 2014-02-04). Obecnie podał nieco więcej szczegółów dotyczących jego wyposażenia.

Najważniejszym elementem będzie nowoczesna awionika glass cockpit, spełniająca wymagania CNS/ATM (Communications, Navigation, Surveillance/Air Traffic Management). Jest to wciąż rozwijający się zbiór urządzeń i przepisów, umożliwiających wykonywanie lotów w kontrolowanej przestrzeni powietrznej nad dużymi obszarami niezamieszkanymi, m. in. oceanami.  Oprócz tego LM-100J zostanie wyposażony w układ antykolizyjny (TCAS), bazę danych o lotniskach, odbiornik GPS i awaryjny nadajnik lokacyjny (ELT).

Zespół napędowy stanowić będą silniki Rolls-Royce AE2100D3, z cyfrowym układem sterowania (FADEC), poruszające sześciołopatowe kompozytowe śmigła szablaste Dowty R391. Trwałość użytkowa kesonu centropłata wynosić ma 40 tys. h lotu.

Ze względu na wykonywanie misji cywilnych, nie będzie konieczności wyposażania samolotu w układy samoobrony. Z tego samego powodu zbiorniki paliwa nie będą wyłożone pianką ognioodporna, co umożliwi przewiezienie w nich większej ilości paliwa. W ładowni nie będzie zabudowanej toalety, ponieważ loty LM-100J mają być relatywnie krótkie.

Przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 74 389 kg, samolot będzie mógł zabrać na pokład ładunek o masie 15 876 kg. Na wysokości przelotowej 8534 m rozwinie prędkość 574 km/h. Zasięg maksymalny to 4050 km.

Typowa misja transportowa polegać ma na przewiezieniu w/w ładunku maksymalnego na dystans 2685 km. Wysokość przelotowa wyniesie wówczas 5486 m, a prędkość – 518 km/h.

Prace projektowe związane z LM-100J zakończą się w bieżącym roku. Montaż pierwszego samolotu rozpocznie się w 2015. Oblot zaplanowano na początku 2017. Proces certyfikacji potrwa ok. 12 miesięcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.