Lockheed Martin ujawnił szczegóły dotyczące wyposażenia i konstrukcji transportowca LM-100J.
O istnieniu najnowszej cywilnej wersji samolotu transportowego C-130 Hercules producent informował na początku 2014 (Cywilny Super Hercules, 2014-02-04). Obecnie podał nieco więcej szczegółów dotyczących jego wyposażenia.
Najważniejszym elementem będzie nowoczesna awionika glass cockpit, spełniająca wymagania CNS/ATM (Communications, Navigation, Surveillance/Air Traffic Management). Jest to wciąż rozwijający się zbiór urządzeń i przepisów, umożliwiających wykonywanie lotów w kontrolowanej przestrzeni powietrznej nad dużymi obszarami niezamieszkanymi, m. in. oceanami. Oprócz tego LM-100J zostanie wyposażony w układ antykolizyjny (TCAS), bazę danych o lotniskach, odbiornik GPS i awaryjny nadajnik lokacyjny (ELT).
Zespół napędowy stanowić będą silniki Rolls-Royce AE2100D3, z cyfrowym układem sterowania (FADEC), poruszające sześciołopatowe kompozytowe śmigła szablaste Dowty R391. Trwałość użytkowa kesonu centropłata wynosić ma 40 tys. h lotu.
Ze względu na wykonywanie misji cywilnych, nie będzie konieczności wyposażania samolotu w układy samoobrony. Z tego samego powodu zbiorniki paliwa nie będą wyłożone pianką ognioodporna, co umożliwi przewiezienie w nich większej ilości paliwa. W ładowni nie będzie zabudowanej toalety, ponieważ loty LM-100J mają być relatywnie krótkie.
Przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 74 389 kg, samolot będzie mógł zabrać na pokład ładunek o masie 15 876 kg. Na wysokości przelotowej 8534 m rozwinie prędkość 574 km/h. Zasięg maksymalny to 4050 km.
Typowa misja transportowa polegać ma na przewiezieniu w/w ładunku maksymalnego na dystans 2685 km. Wysokość przelotowa wyniesie wówczas 5486 m, a prędkość – 518 km/h.
Prace projektowe związane z LM-100J zakończą się w bieżącym roku. Montaż pierwszego samolotu rozpocznie się w 2015. Oblot zaplanowano na początku 2017. Proces certyfikacji potrwa ok. 12 miesięcy.