Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Popyt na Fokkery nie słabnie

Lotnictwo cywilne, 22 lipca 2014

Fokker Services wciąż znajduje chętnych na swoje samoloty.

Fokker 100 w barwach Bek Air. Aktualnie przewoźnik ma we flocie 6 tego typu odrzutowców. Niebawem dołączą do nich 2 kolejne / Zdjęcie: Fokker Services

Przedsiębiorstwo Fokker Services, będące częścią Fokker Technologies, nie narzeka na brak chętnych do eksploatacji samolotów już nieistniejącego producenta. Działalność Fokker Services polega na ułatwieniu pozyskania statków powietrznych przez linie od sprzedawców i leasingodawców za pośrednictwem programu FLYFokker, a następnie zapewnienie ich kompleksowej obsługi.

W ub. r. użytkownicy zamówili 23 Fokkery z napędem śmigłowym i odrzutowym (Fokkery wciąż popularne, 2014-01-21). Natomiast w 1. połowie br. dostarczono już 19 samolotów – 7 Fokkerów 50, 8 Fokkerów 70 i 4 Fokkery 100. Co najważniejsze, nabyli je nie tylko dotychczasowi, ale także nowi operatorzy. Dodatkowo przedłużono leasing samolotów już eksploatowanych.

Insel Air, z Antyli Holenderskich, posiadające 3 Fokkery 50, zamówiło kolejne 2 samoloty tego typu, a także 3 odrzutowe Fokkery 100, w celu rozwoju siatki połączeń. Natomiast Fly Always z Surinamu pozyskały parę Fokkerów 70.

Z kolei na posiadanie Fokkerów 50 zdecydowali się dwaj przewoźnicy z Meksyku – Air Cuahonte i dba Mayair. Oprócz tego 3 linie z Afryki Wschodniej zamówiły 4 samoloty tego typu.

Po 2 odrzutowce Fokker 100 zostały pozyskane przez Bek Air z Kazachstanu i holenderskie przedsiębiorstwo leasingowe Denim Air. Alliance z Australii nabyły 3 Fokkery 70, a Virgin Australia przedłużyły wypożyczenie 3 Fokkerów 100.  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.