Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fokkery wciąż popularne

Lotnictwo cywilne, 21 stycznia 2014

W ub. r. Fokker Services przekazało użytkownikom 23 samoloty pasażerskie.

Jednym z europejskich użytkowników Fokkerów 70 i 100 (na zdjęciu) są linie Austrian Arrows / Zdjęcie: Austrian Arrows

Mimo, że samoloty komunikacyjne Fokkera nie są już produkowane od niemal dwóch dekad, linie lotnicze wciąż je eksploatują. Obecnie na całym świecie użytkowanych jest 127 turbośmigłowych Fokkerów 50, 45 odrzutowych Fokkerów 70 i 156 nieco większych Fokkerów 100.

W ub. r. przedsiębiorstwo Fokker Services, będące częścią Fokker Technologies, przekazało użytkownikom 23 samoloty w/w typów – 12 Fokkerów 50 i 11 odrzutowych Fokkerów 100.

Możliwość różnorodnego zastosowania, małe zużycie paliwa i niskie koszty inwestycyjne są powodami, dla których operatorzy wciąż utrzymują we flocie samoloty Fokkera i pozyskują nowe – wyjaśnia Peter van Rostrum, dyrektor ds. remarketingu Fokker Services. Wprowadziliśmy w nich wiele nowoczesnych rozwiązań, takich jak RNP0.3, ADS-B, nowe fotele o mniejszej masie, czy oświetlenie kabiny pasażerskiej diodami LED – podkreśla van Rostrum.

Wśród linii europejskich na pozyskanie dodatkowych pojedynczych Fokkerów 50, zdecydowały się regionalne Air Vallée, Directflyg i Minoan. Podobnie postąpiły afrykańskie CAA Congo i Kenya’s Skyward. Z kolei Air Panamá i ATSA z Peru zwiększyły swoje floty łącznie o 5 samolotów tego typu.

Natomiast linie Bek Air i Investavia z Kazachstanu pozyskały razem 5 kolejnych Fokkerów 100, a mongolskie Hunnu Airlines zwiększyły stan posiadania do 3 odrzutowców tego typu. Indonezyjskie AsiaLink Cargo użytkują zarówno F27 (55 lat Fokkera F27, 2010-11-26), jak i Fokkery 50 Full Freighter.

Virgin Australia Regional dysponują 10 Fokkerami 100 i 8 Fokkerami 50 (Virgin Australia opóźniają odbiór ATR, 2014-01-14). Z kolei Air Niugini eksploatują holenderskie samoloty od 40 lat bez przerwy i obecnie mają we flocie 7 Fokkerów 100. W ub. r. 2 kolejnych nieujawnionych użytkowników zamówiło 3 samoloty tego typu.

Pod koniec 2013 KLM Cityhopper ogłosiły wycofanie z użytkowania 7 Fokkerów 70 w styczniu br. Obecnie udało się znaleźć 2 nowych użytkowników na 6 z nich.

Co warte podkreślenia, Fokker Services nie sprzedaje, ani nie wypożycza samolotów. Działalność przedsiębiorstwa polega na ułatwieniu pozyskania statków powietrznych przez linie od sprzedawców i leasingodawców za pośrednictwem programu FLYFokker, a następnie zapewnienie ich kompleksowej obsługi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra