Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe południowokoreańskie śmigłowce

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 23 lipca 2014

Korea Aerospace Industries zajmie się opracowaniem nowych śmigłowców o masie 4,5 t. Będą one przeznaczone dla wojska i na rynek cywilny.

Pełnowymiarowa makieta nowego południowokoreańskiego lekkiego śmigłowca uzbrojonego (LAH)

Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Energetyki oraz DAPA zdecydowały, że preferowanym projektantem i producentem nowych śmigłowców wojskowych i cywilnych dla potrzeb Republiki Korei będzie przedsiębiorstwo Korea Aerospace Industries (KAI). Wiropłaty noszą robocze nazwy Light Civil Helicopter (LCH, lekki śmigłowiec cywilny) i Light Armed Helicopter (LAH, lekki śmigłowiec uzbrojony). Co ciekawe, konkurentem w przetargu był narodowy przewoźnik, Korean Air Lines.

Koszt projektu wiropłatów szacowany jest na ponad 1 bilion KRW (2,995 mld zł). Przewiduje się, że z kwoty tej 350 mln KRW (1 mld zł) wyłoży rząd w Seulu, a 400 mln KRW (1,2 mld zł) – partnerzy zagraniczni. Pozostała suma pochodzić ma od KAI i krajowych inwestorów.

Jako pierwszy powstanie LCH. Jego oblot zaplanowano w 2018, a dostawy seryjnych śmigłowców – dwa lata później. Natomiast LAH ma być gotowy w 2022. Obydwie wersje, o masie startowej ok. 4,5 t, mają mieć 58% wspólnych elementów, co zapewni obniżenie kosztów przedsięwzięcia o 340 mln KRW.

Wizualizacja cywilnej odmiany wiropłata, oznaczonej jako LCH / Zdjęcie i rysunek: KAI

Przed końcem listopada br. Koreańczycy mają wybrać partnera zagranicznego, który zdecyduje się przekazać krytyczne technologie oraz wspomóc wysiłki marketingowe. Pod uwagę brane są AgustaWestland, Airbus Helicopters (który już współpracuje z Koreańczykami w programie Surion, Wskaźniki nahełmowe dla Surionów, 2013-10-17), Bell i Sikorsky.

LCH mają być używane do zadań ratownictwa medycznego, obserwacji granic morskich, czy transportu osób. Z kolei LAH mają zastąpić w służbie używane obecnie śmigłowce uzbrojone MD500 i uderzeniowe AH-1S, stanowiąc dopełnienie zdolności AH-64E (Zlecenie na AH-64E dla Korei Południowej, 2013-08-26). Plany KAI zakładają sprzedaż 400 śmigłowców obydwu typów w kraju i 600 za granicą.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.