Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Silniki Altaya produkowane lokalnie

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, Strategia i polityka, 14 sierpnia 2014

Władze Turcji chcą zlecić lokalną produkcję silników i układów przeniesienia mocy dla nowych czołgów podstawowych wojsk lądowych.

Głównym problemem w rozmowach z MHI były opory japońskiego producenta – wynikające z ograniczeń narzucanych przez rodzimy system prawny – przed udzieleniem Turkom licencji na montaż produkowanych przez siebie silników i układów przeniesienia mocy w eksportowych Altayach / Zdjęcie: Otokar

Turecki podsekretariat ds. przemysłu zbrojeniowego (SSM) rozpocznie niebawem rozmowy z rodzimym Tümosan w sprawie opracowania projektu i produkcji zespołów napędowych i  układów przeniesienia mocy dla nowych czołgów Altay (Ałtaj – od nazwy góry i jednocześnie nazwiska dowódcy korpusu kawalerii z czasu tureckiej wojny o niepodległość). Decyzja o zleceniu lokalnej produkcji podzespołów zapadła po nieudanych negocjacjach z Mitsubishi Heavy Industries (MHI), które miało pomóc w rozwoju pojazdu, korzystając z doświadczeń nabytych podczas produkcji japońskich czołgów typ 10 (Nowe silniki dla Altaya?, 2013-11-19).

Używane do prób egzemplarze prototypowe Altaya napędzane są EuroPowerPackiem, składającym się z silnika MTU MT883 o mocy 1500 KM i układu przeniesienia mocy Renk HSWL 295TM. Siły zbrojne Turcji zamierzają wprowadzić do służby około tysiąca nowych czołgów podstawowych. Produkcja seryjna pierwszej transzy 250 pojazdów powinna rozpocząć się w 2015. Program nowego czołgu Türk Kara Kuvvetleri (wojsk lądowych Turcji) rozpoczął się w 2007. Od 2009 głównym integratorem jest Otokar (IDEF 2013: Nowości Otokara, 2013-05-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.