Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Supacat dla Australii

Wojska lądowe, 20 sierpnia 2014

Australia złożyła zamówienie u brytyjskiego Supacat na dostawę 89 otwartych, opancerzonych samochodów patrolowych 4x4 / 6x6 dla sił specjalnych tego państwa.

Oficjalne zamówienie na 89 SOV-Cdo (HMT Extenda Mk2) poprzedził wielomiesięczny program prób terenowych. Pojazdy będą tożsame z 31 wozami Nary, zamówionymi przez Australię w 2008 w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, z których część została wysłana do Afganistanu / Zdjęcie: Supacat

Zamówienie ma wartość 105 mln AUD (307 mln zł) i dotyczy dostawy pojazdów Special Operations Vehicles - Commando (SOV-Cdo), opartych na konstrukcji HMT Extenda. Wozy zostały wybrane przez Australię wiosną 2012 w ramach jednego z licznych programów zakupowych australijskich sił zbrojnych, JP2097 Phase 1B (RedFin), wygrywając rywalizację z Ocelot Commando amerykańskiej Force Protection (Oceloty i Nary dla komandosów, 2011-08-25).

Za dostawy 89 pojazdów odpowiadać będzie powstała w 2012 lokalna filia Supacata, Supacat Australia Pty Ltd. Zlokalizowane w Melbourne na południowym wschodzie kraju przedsiębiorstwo zawarło szereg umów partnerskich z lokalnymi podwykonawcami, posiadającymi swoje zakłady na terenie Nowej Południowej Walii i Wiktorii, które będą odpowiadały za współprodukcję pojazdów.

Australijskie SOV-Cdo będą bazowały na najnowszej odmianie HMT Extenda Mk2. Wozy zostaną wyposażone w wymagane przez użytkownika środki łączności oraz obserwacji i analizy otoczenia, częściowo dostarczone przez Elbit Systems of Australia. Odbiorca będzie mógł zamontować na pojazdach różnorodne uzbrojenie, od km i wkm, przez granatniki automatyczne, po wyrzutnie ppk Javellin. Wozy mają występować w czterech odmianach, konfigurowanych w zależności od potrzeb operacyjnych. Uwzględniając wymagania danej misji, operatorzy będą też mogli dobierać wersję podwozia pojazdów, 4x4 lub 6x6.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.