Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oceloty i Nary dla komandosów

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 25 sierpnia 2011

Rozpoczął się przetarg na opancerzone samochody dla australijskich sił specjalnych. Swoje oferty złożyły amerykańska Force Protection (Ocelot Commando) i brytyjska Supacat (HMT Extenda).

Nowy model Ocelota, Commando... / Zdjęcie: Force Protection

Australijczycy zamówili otwarte, opancerzone samochody patrolowe dla swoich jednostek specjalnych już w 2008. Brytyjska Supacat otrzymała wtedy w ramach pilnej potrzeby operacyjnej zlecenie na 31 pojazdów. Niestety, nie dotarły one jeszcze do Afganistanu, z powodu problemów z integracją wymaganych przez użytkownika amerykańskich systemów elektronicznych i łączności.

Nowa większa partia pojazdów ma zostać zakupiona w ramach drugiej fazy tego samego programu RedFin (RedFin 1B), jednak już w otwartym przetargu.

...i jego przeciwnik, brytyjski Jackal, którego australijska wersja została nazwana Nary, od nazwiska komandosa, zmarłego w 2005 w wyniku wypadku komunikacyjnego / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Zgłosiły się do niego brytyjska Supacat z najnowszą odmianą swojego pojazdu rodziny HMT Extenda (czyli Jackalami/Nary`ami, zobacz: Brytyjczycy zadowoleni z Szakali) oraz australijska filia amerykańskiej Force Protection z Ocelot Commando.

Oba pojazdy prezentują podobne rozwiązanie - otwartej od góry platformy dla kilku żołnierzy, którzy mają dysponować całą paletą uzbrojenia, od klasycznych km i wkm, przez granatniki automatyczne, po ppk Javellin. Oba mają masę maksymalną rzędu 7,5 t.

Supacat i Force Protection rywalizują równocześnie w australijskim przetargu na lekkie samochody patrolowe. Brytyjczycy oferują model SPV400 (w którym wykorzystano elementy Jackala...), a Amerykanie Ocelota (na którym oparto wersję otwartą).

Wcześniej identyczne postępowanie przeprowadzono w Wielkiej Brytanii. Zwycięzcą okazali się ostatecznie Amerykanie, zdobywając zamówienie na 200 wozów. Będą one występować pod nazwą Foxhound. Osiągnięcie przez nie gotowości operacyjnej planowane jest na połowę 2012.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.