Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejne M109A7 zamówione

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 11 listopada 2014

Armia amerykańska zamówiła osiemnaście 155-mm armatohaubic samobieżnych M109A7 i wozów amunicyjnych M992A3. US Army odbierze pojazdy na początku 2015.

Armatohaubica samobieżna M109A7 to najnowsza odmiana Paladina, którego pierwsze wersje wyprodukowano w 1963. US Army, chcąc zunifikować logistycznie pojazd z resztą wykorzystywanych wozów bojowych zdecydowało się osadzić wieżę z działem z modelu M109A6 na zmodernizowanym podwoziu bojowego wozu piechoty M2A3 Bradley / Zdjęcie: BAE Systems

US Army wykorzystało pierwszą z trzech opcji dostępnych w ramach podpisanego w październiku 2013 kontraktu z BAE Systems na dostawy 155-mm armatohaubic samobieżnych M109A7 Paladin (nazywanych wówczas M109 Paladin Integrated Management) i wozów amunicyjnych M992A3 CAT (Carrier Ammunition, Tracked). Za 482 mln zł (142 mln USD) koncern dostarczy amerykańskim wojskom lądowym 18 dział i tyle samo pojazdów amunicyjnych.

Pierwsze zamówienie obejmowało 19 M109A7, 18 M992A3 oraz  zestawy dodatkowego opancerzenia dla obu pojazdów (Kontrakt na seryjne M109A6 PIM, 2013-10-31). Prace realizowane są w Alabamie przez Anniston Army Depot oraz w zakładach BAE Systems w Yorku w stanie Pensylwania.

Armatohaubica M109A7 Paladin i wóz amunicyjny M992A3 podczas pierwszego pokazu w maju 2014 / Zdjęcie: US Army

Jeżeli armia amerykańska zdecyduje się na pełną realizację pierwotnego zamówienia ze wszystkimi opcjami, to zostanie do niej dostarczonych 66 armatohaubic i 65 wozów amunicyjnych (jedna M109A7 i dwa M992A3 mają zostać zniszczone podczas testów).

Armatohaubica samobieżna M109A7 to najnowsza odmiana Paladina, którego pierwsze wersje wyprodukowano w 1963. US Army, chcąc zunifikować logistycznie pojazd z resztą wykorzystywanych wozów bojowych zdecydowało się osadzić wieżę z działem z modelu M109A6 na zmodernizowanym podwoziu bojowego wozu piechoty M2A3 Bradley. Dzięki temu pojazd jest nawet bardziej manewrowy od bwp, a jego prędkość maksymalna to 61 km/h. Masa własna M109A7 wynosi 35 t (o 4,5 t więcej od poprzednika) i może być zwiększona do 50 t, co umożliwia zamocowanie na nim dodatkowych paneli opancerzenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.