Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwsze EC175 dostarczone

Lotnictwo cywilne, 12 grudnia 2014

Wczoraj Airbus Helicopters przekazał pierwszemu użytkownikowi – przedsiębiorstwu NVH – dwa śmigłowce EC175.

Jeden z dwóch EC175, jakie trafiły od pierwszego użytkownika śmigłowców tego typu – belgijskiego Noordzee Helicopters Vlaanderen / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Uroczystość przekazania dwóch śmigłowców EC175 pierwszemu użytkownikowi tego typu – belgijskiemu przedsiębiorstwu Noordzee Helicopters Vlaanderen (NVH, Heli-Expo 2014: Kolejne EC175 dla NVH, 2014-02-25) miała miejsce wczoraj, w zakładach w Marignane. Wiropłaty będą używane do zadań transportu osób i ładunków na platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego, a także misji poszukiwawczo-ratowniczych na wodach Morza Północnego, operując z bazy Den Helder w Holandii.

NHV zamówiło łącznie 16 EC175. Ich eksploatacja rozpocznie się w bieżącym miesiącu. NHV użytkuje śmigłowce Airbus Helicopters od 1997. Obecnie we flocie towarzystwa znajdują się także wiropłaty Super Puma AS332 L2, EC155 B1 i EC145.

EC175, napędzany silnikami Pratt & Whitney Canada PT6C67E, może rozwinąć maksymalną prędkość przelotową wynoszącą 306 km/h. Przy maksymalnej masie do startu wynoszącej 7,5 t śmigłowiec jest zdolny do wykonania zawisu bez wpływu ziemi (HOGE) na wysokości 1768 m w warunkach ISA+20°C.

W konfiguracji przeznaczonej do wykonywania misji transportowych na morskie platformy wiertnicze zajmujące się wydobyciem ropy naftowej i gazu ziemnego EC175 może przewieźć 16 pasażerów na odległość 260 km, a z 12 osobami na pokładzie jego zasięg wzrasta do 370 km. W 2016 certyfikowana będzie wersja EC175 o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 7800 kg, która umożliwi dalsze zwiększenie promienia działania o 74 km lub przewiezienie dodatkowych 300 kg ładunku.

Według producenta EC175, przewożący ładunek o maksymalnej dopuszczalnej masie, jest w stanie dolecieć na 90% platform wiertniczych zlokalizowanych na wodach Morza Północnego. Dodatkowo do awioniki EC175 dołączone będzie oprogramowanie Rig ’N Fly, oparte na odbiornikach GPS, zwiększające bezpieczeństwo i ułatwiające wykonywanie podejść do lądowania i startów z helipadów znajdujących się na morskich platformach wiertniczych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.