Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy peruwiański Spartan

Lotnictwo wojskowe, 31 marca 2015

Wojska lotnicze Peru odebrały pierwszy samolot transportowy C-27J Spartan.

Wojska lotnicze Peru odebrały pierwszy włoski samolot transportowy, C-27J Spartan. Ogółem Peruwiańczycy zakupili dotąd 4 transportowce tego typu / Zdjęcie: MO Peru

Transportowiec odebrano po koniec minionego tygodnia podczas specjalnej uroczystości, zorganizowanej na terenie Base Aérea Las Palmas w Limie. W ceremonii udział wzięli przedstawiciele sił zbrojnych Peru i Włoch oraz członkowie rządów obu państw, w tym ministrowie obrony, Peter Cateriano i pani Roberta Pinotti. W maju Fuerza Aérea del Perú (wojska lotnicze Peru) odbiorą drugi z zamówionych pod koniec 2013 włoskich samolotów transportowych.  

Peruwiańskie C-27J zostaną podporządkowane Grupo Aéreo Nº 8. Jednostka używa obecnie wiekowych An-32 i An-72. Stan techniczny oraz zdatność do lotu tych statków powietrznych pozostawiają wiele do życzenia. W związku z tym zostaną wkrótce wycofane z linii.  

Przypomnijmy, że w grudniu 2014 FAP zamówiły kolejne dwa transportowe C-27J (Peru zamawia kolejne C-27J, 2015-01-16). Samoloty dotrą do Peru w latach 2016-2017. Co ciekawe, pierwotna umowa z 2013 zawierała w sobie opcję na zakup nawet 8 dodatkowych transportowców.

Peruwiańskie Spartany będą służyć do transportu żołnierzy i sprzętu wojskowego, a także misji poszukiwawczo-ratowniczych i niesienia pomocy ofiarom klęsk żywiołowych. O wyborze C-27J zadecydowały dobre osiągi, m.in. możliwość operowania z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej, położonych w wysokich partiach Andów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra