Francuscy piloci prowadzą próby wykonywania lotów profilowych przez jednomiejscowe samoloty wielozadaniowe Rafale C / M.
Dotychczas loty profilowe mogły wykonywać jedynie załogi dwumiejscowych Rafale B, składające się z pilota i nawigatora. Lotnicy z centrum badawczego wojsk lotniczych (Centre d’Expériences Aériennes Militaires, CEAM) i lotnictwa marynarki wojennej Francji (Détachement du centre d’expérimentations pratiques de l’aéronautique navale, Det CEPA) prowadzą próby, których celem jest opracowanie oprogramowania autopilota umożliwiającego samolotom wielozadaniowym Rafale C / M (w wersji jednomiejscowej) wykonywanie analogicznych misji.
Najważniejszym celem przedsięwzięcia jest zapewnienie bezpieczeństwa pilotom Rafale ze składu Armee de l’Air (wojsk lotniczych Francji) i AviationNavale (lotnictwa marynarki wojennej) w trakcie lotów z dużą prędkością na małej wysokości nad powierzchnią terenu lub morza, niezależnie od pory doby i warunków atmosferycznych. Jednocześnie opracowywany jest program szkolenia w lotach profilowych, z użyciem symulatorów i podczas operacji lotniczych.
Po jego zakończeniu piloci Rafale C / M mają być zdolni do wykonywania zadań bezpośredniego wsparcia lotniczego i przechwytywania nieprzyjacielskich statków powietrznych lecących na bardzo małej wysokości w niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Oprócz tego będą mogli wykonywać tzw. demonstracje siły i demonstracje obecności, przelatując z dużą prędkością na małej wysokości nad pozycjami lub oddziałami przeciwnika. Taktyka ta jest rutynowo stosowana podczas misji ekspedycyjnych przez załogi Mirage 2000D i Rafale B (Rafale z CdG atakują islamistów, 2015-02-27, GBU-50 dla Mirage 2000D, 2014-01-22).